ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه واترمارک Canva در تصاویر و ویدیوها را حذف کنیم؟

سرویس Canva ابزاری کاربردی و ارزشمند برای هنرمندان مختلف محسوب می‌شود؛ اما قرارگیری واترمارک آن روی تصاویر و ویدیوها ممکن است برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد. در این مطلب نحوه برداشتن واترمارک Canva از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

سرویس Canva ابزاری کاربردی و ارزشمند برای هنرمندان مختلف محسوب می‌شود؛ اما قرارگیری واترمارک آن روی تصاویر و ویدیوها ممکن است برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد. در این مطلب نحوه برداشتن واترمارک Canva از طریق خرید و برخی ابزارهای دیگر را آموزش می‌دهیم.

ابزارها و روش‌های مختلفی برای پاک کردن موارد ناخواسته در تصاویر و ویدیوها در اختیار کاربران قرار دارد که می‌توان از آن‌ها برای حذف واترمارک Canva نیز استفاده کرد. اگرچه انجام چنین کاری ممکن است از نظر اخلاقی چندان صحیح نباشد، اما با توجه به شرایط خاص کشور ما، استفاده از روش‌های جایگزین تنها مسیر معقول به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب

استفاده از ابزارهای حذف واترمارک

بسیاری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدیوی رایگان، از واترمارک به عنوان روشی جهت ترغیب کاربران به خرید اشتراک‌های ویژه استفاده می‌کنند. با این حال ممکن است طیف وسیعی از کاربران نتوانند جهت خرید چنین اشتراک‌هایی اقدام کنند. در چنین شرایطی، ابزارهای حذف واترمارک، راه حل جایگزین بسیار مناسبی به نظر می‌رسند که در ادامه به معرفی برخی از بهترین عناوین موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

MarkGo

نرم‌افزار MarkGo یکی از بهترین ابزارهای موجود برای حذف المان‌های ناخواسته از تصاویر و ویدیوها است که می‌توان از آن برای حذف واترمارک Canva نیز استفاده کرده است. برنامه مذکور در حال حاضر برای کاربران ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ در دسترس قرار دارد و به گفته سازنده آن، نسخه مخصوص مک نیز به زودی منتشر خواهد داشت. متاسفانه خبری از نسخه مخصوص سیستم عامل‌های موبایل مانند اندروید و iOS نیست و برای بهره‌گیری از امکانات آن باید از یک رایانه یا لپ‌تاپ استفاده کنید.

نسخه پایه برنامه MarkGo به صورت رایگان قابل استفاده است و به کمک آن می‌توان اقدام به حذف واترمارک به صورت تکی از تصاویر و ویدیوها کرد. اگر قصد حذف واترمارک به صورت گروهی از فایل‌ها را داشته باشید، باید اقدام به خریداری نسخه پریمیوم برنامه کنید که چنین قابلیتی را ارائه می‌کند. محیط کاربرپسند و عملکرد آسان تنها با یک کلیک از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار گفته شده محسوب می‌شوند.

به نظر می‌رسد برنامه MarkGo از سایت رسمی سازنده آن حذف شده است، اگرچه امکان دانلود آن از منابع دیگر هنوز وجود دارد. ویرایشگر Filme محصول دیگر استودیو iMyFone به شمار می‌رود که احتمالاً جایگزین نرم‌افزار قبلی آن‌ها شده است.

Aiseesoft Watermark Remover

Aiseesoft مجموعه‌ای از ابزارهای آنلاین مرتبط با ویرایشگر فایل‌های چند رسانه‌ای هستند که یکی از قابلیت‌های آن، حذف واترمارک از فایل‌ها است که امکان محو و پنهان کردن واترمارک را برای کاربران فراهم می‌کند. فرمت‌های تصویری مختلف از جمله JPG و PNG در کنار فرمت‌های ویدیویی رایج مانند MP4 و WMV توسط سرویس مذکور پشتیبانی می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را جهت ویرایش روی سرور آپلود کنند.

ابزارهای پایه Aiseesoft مانند Watermark Remover به صورت رایگان در دسترس قرار دارند اما برای استفاده از موارد پیشرفته‌تر، باید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنید. البته ابزارهای رایگان به صورت آزمایشی و موقت (Trial) عرضه می‌شوند و برای موارد خاص کاربرد دارند. اگر به دنبال ابزاری رایگان و دائمی برای حذف واترمارک Canva هستید، توصیه می‌کنیم از سایر برنامه‌های اشاره شده در این لیست بهره بگیرید.

iWatermark

اپلیکیشن iWatermark به صورت اختصاصی برای افزودن یا حذف واترمارک به فایل‌ها توسعه یافته است و برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. امکان ویرایش گروهی فایل‌ها نیز در این اپ وجود دارد و برخی دیگر از ابزارهای پایه ویرایش مانند کراپ، چرخش و تغییر اندازه هم برای کاربران ارائه شده است. یکی از امکانات منحصر به فرد برنامه، قابلیت ویرایش متادیتای فایل‌ها است.

کاربران می‌توانند از نسخه رایگان iWatermark برای حذف واترمارک Canva استفاده کنند؛ اگرچه برای دسترسی به امکانات بیشتر، نسخه پریمیوم نیز عرضه شده است. فرایند حذف واترمارک از فایل‌ها به سرعت انجام می‌گیرد و امکانات مناسبی جهت شخصی‌سازی در اختیار افراد قرار دارد. البته متاسفانه خبری از پیش‌نمایش کوچک فایل‌ها هنگام ویرایش در این اپ نیست.

	 iWatermark Free Add Watermark Text Logo Pic TM

iWatermark Free Add Watermark Text Logo Pic TM

سازنده: Plum Amazing Software LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹.۳ و ۶۸ مگابایت زبان:

حذف واترمارک Canva از طریق پرداخت

آسان‌ترین روش برای حذف واترمارک Canva از تصاویر و ویدیوهای ویرایش شده توسط آن، استفاده از سرویس‌های پرداخت است. برای انجام چنین کاری ابتدا به وب سایت Canva مراجعه کنید و پس از ورود به حساب کاربری خود، به بخش Photos یا Elements بروید. اکنون باید تصویری که قصد حذف واترمارک از آن را دارید، آپلود نمایید. توجه داشته باشید که اگر تصویر یا طرحی پریمیوم را انتخاب کنید، گزینه حذف واترمارک در گوشه سمت راست پایین آن نمایش داده می‌شود.

پس از کلیک روی کلید Remove watermark، باید اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر برای خرید فایل کنید. در ادامه منویی کشویی در سمت راست پدیدار می‌شود که در آن می‌توانید تعداد کپی‌های مورد نظر برای خرید را انتخاب کنید. در نهایت به صفحه پرداخت بانکی هدایت می‌شوید.

واضح است که ارزش بالای ارز‌های خارجی در ایران موجب می‌شود تا بسیاری از افراد قدرت خرید تصاویر و طرح‌های ارائه شده توسط Canva را نداشته باشند؛ در نتیجه استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن گفته شده می‌تواند بهترین راه حل جایگزین برای کاربران داخلی باشد که قصد دارند از فایل‌هایی بدون واترمارک به صورت رایگان بهره بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی