ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ۵۰ میلیون دلار برای ساخت متاورس هزینه می‌کند

فیسبوک از اختصاص بودجه ۵۰ میلیون دلاری برای توسعه مسئولیت‌پذیرتر متاورس خبر داد. این برنامه با نام رسمی «XR Programs and Research Fund» شناخته می‌شود. این کمپانی همچنین به مدت دو سال در برنامه‌ها و ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

فیسبوک از اختصاص بودجه ۵۰ میلیون دلاری برای توسعه مسئولیت‌پذیرتر متاورس خبر داد. این برنامه با نام رسمی «XR Programs and Research Fund» شناخته می‌شود. این کمپانی همچنین به مدت دو سال در برنامه‌ها و تحقیقات خارجی سرمایه‌گذاری می‌کند. فیسبوک قبلا هزینه تحقیقات آکادمیک درباره تاثیرات اجتماعی پوشیدنی‌های AR و VR را تامین کرده و اکنون متاورس را پلتفرم محاسباتی آینده می‌نامد و اعلام کرده هنگام ساخت آن با سیاستگذاران، محققان و شرکای صنعتی همکاری خواهد کرد.

فیسبوک در پی ارائه یک تعریف درست از کلمه متاورس است و آن را «فضای مجازی که می‌توانید ایجاد کنید و با دیگران در آن گشت‌و‌گذار کنید» تعریف می‌کند. البته این مفهوم فعلا از نظر فیزیکی آشنا نیست، اما انواع خدمات و محصولات در آن وجود دارد.

فیسبوک می‌گوید هدف این صندوق اطمینان از سازگاری با سایر سرویس‌ها و فراگیری، حفظ حریم خصوصی، ایمنی و ایجاد فرصت اقتصادی خواهد بود. در حال حاضر بزرگترین برنامه متاورس فیسبوک، پلتفرم Horizon است که به عنوان یک بتای برنامه Oculus وجود دارد و امکان برگزاری جلسات واقعیت مجازی را فراهم می‌کند.

این شرکت می‌گوید با سازمان‌هایی مانند Women in Immersive Tech ،Africa No Filter ،Electric South و Organization of American States به همراه دانشگاه‌های هنگ‌کنگ و سنگاپور همکاری می‌کند.

ظاهرا این غول شبکه‌های اجتماعی به دانشمندان کمک مالی می‌کند ولی داده در اختیارشان قرار نمی‌دهد.. در طول سالیان اخیر فیسبوک پروژه‌های زیادی را استارت زده که بعضی را رها کرده و برخی دیگر نیز بازدهی مورد توجهی نداشته‌اند. باید دید چه سرنوشتی در انتظار پلتفرم جدید متاورس قرار دارد. این شرکت با در اختیار داشتن داده‌های کاربران و پول کافی قدرت عمل زیادی در دست دارد و در رقم زدن آینده شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی