ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک با کنار زدن جف بزوس، دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

در سال‌های اخیر چندین بار ایلان ماسک و جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا شدند و برای دستیابی به چنین جایگاهی با یکدیگر رقابت کردند. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس توانسته مدیرعامل سابق آمازون را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

در سال‌های اخیر چندین بار ایلان ماسک و جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا شدند و برای دستیابی به چنین جایگاهی با یکدیگر رقابت کردند. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس توانسته مدیرعامل سابق آمازون را کنار بزند و با ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری دوباره ثروتمندترین فرد جهان شود.

طبق لیست میلیاردهای فوربز و بلومبرگ، حالا ماسک ثروتمندترین فرد روی کره زمین است. طبق فهرست فوربز، مدیرعامل تسلا ثروتی برابر ۲۰۰.۴ میلیارد دلار و جف بزوس هم ثروتی برابر ۱۹۳.۱ میلیارد دلار دارد. البته در لیست بلومبرگ این اختلاف بیشتر است. در این مرجع ماسک ۲۱۳ میلیارد دلار ثروت دارد و ثروت بزوس هم به ۱۹۷ میلیارد دلار می‌رسد.

رده‌بندی فوربز

دلیل افزایش ثروت ماسک مربوط به عملکرد مناسب سهام شرکت تسلا می‌شود. ماسک تقریبا یک پنجم سهام این شرکت خودروسازی را در اختیار دارد و تسلا باارزش‌ترین خودروساز دنیا هم به حساب می‌آید. در سال ۲۰۲۰ ارزش سهام تسلا تقریبا ۷۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و دیروز با قیمت ۷۷۷.۵۶ دلار معاملاتش را به پایان رساند که افزایش چشمگیری را نسبت به چند روز پیش نشان می‌دهد.

ایلان ماسک
رده‌بندی بلومبرگ

ایلان ماسک حالا سومین فرد روی کره زمین است که توانسته ثروت بالای ۲۰۰ میلیارد دلار را تجربه کند. برای اولین بار بزوس در آگوست ۲۰۲۰ به چنین ثروتی دست پیدا کرد و ماه گذشته میلادی، «برنارد آرنو»، مدیرعامل کمپانی غول‌پیکر محصولات لوکس «LVMH» برای مدت کوتاهی چنین ثروتی را تجربه کرد.

در حال حاضر طبق لیست فوربز، برنارد آرنو با ثروت ۱۷۴ میلیارد دلاری سومین فرد ثروتمند جهان است و پس از آن به ترتیب بیل گیتس و مارک زاکربرگ با ثروت ۱۲۹.۳ و ۱۲۱.۸ میلیارد دلار قرار گرفته‌اند. البته در لیست بلومبرگ جایگاه‌ها کمی متفاوت است. در حالی که برنارد آرنو با ثروت ۱۶۰ میلیارد دلاری همچنان در جایگاه سوم است، اما زاکربرگ با ثروت ۱۳۲ میلیارد دلاری در جایگاه چهارم و گیتس با ثروت ۱۲۸ میلیارد دلاری در جایگاه پنجم به چشم می‌خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی