ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ظاهرا از تجهیز آیپد ایر ۲۰۲۲ به پنل OLED منصرف شده است

گزارش‌های گذشته از تجهیز نسل بعدی آیپد ایر به نمایشگر OLED ساخت سامسونگ خبر داده بودند، اما حالا گزارش جدید رسانه «The Elec» می‌گوید چنین همکاری متوقف شده و خبری از استفاده از پنل OLED ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

گزارش‌های گذشته از تجهیز نسل بعدی آیپد ایر به نمایشگر OLED ساخت سامسونگ خبر داده بودند، اما حالا گزارش جدید رسانه «The Elec» می‌گوید چنین همکاری متوقف شده و خبری از استفاده از پنل OLED سامسونگ در آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی در سال ۲۰۲۲ نخواهد بود.

به گفته این خبرگزاری، پروژه بنابر دلایل مختلفی، از ساختار پنل گرفته تا میزان سودآوری متوقف شده:

«به گفته منابع آگاه، این پروژه بخاطر ساختار تک پشته پنل OLED یا مشکلات سودآوری یا هردوی آن‌ها متوقف شده است.»

تک پشته به ساختار کنونی پنل‌های OLED اشاره دارد که در آن قرمز، سبز و آبی یک لایه انتشار را تشکیل می‌دهند. اپل ظاهرا از روشنایی چنین پنل‌هایی رضایت ندارد و همچنین درباره طول عمر آن‌ها شک دارد. از آنجایی که کاربران از آیپدها برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، دیرتر تصمیم به ارتقای آن‌ها می‌گیرند و برای چندین سال صاحب یک تبلت باقی می‌مانند.

ظاهرا اپل به دنبال استفاده از ساختار دو پشته برای اولین آیپد مجهز به پنل OLED است و می‌خواهد از دو لایه انتشار قرمز، سبز و آبی بجای یکی استفاده کند. این موضوع به معنای افزایش دو برابری میزان روشنایی پنل و همچنین افزایش چهار برابری عمر آن است.

با این وجود، سامسونگ تنها پنل‌های OLED تک پشته را بطور تجاری عرضه می‌کند و هنوز نمی‌دانیم کره‌ای‌ها نمی‌توانند پنل‌های دو پشته بسازند یا اینکه علاقه‌ای به چنین کاری ندارند. علاوه بر این، ظاهرا بحث سودآوری هم باعث عدم تمایل سامسونگ به همکاری در این پروژه شده است.

اکثر گزارش‌ها از عرضه آیپد ایر مجهز به پنل OLED در سال آینده میلادی خبر می‌دهند، اما حالا Elec با توجه به عدم حضور سامسونگ در فرایند توسعه چنین محصولی، می‌گوید تا سال ۲۰۲۳ نباید منتظر عرضه آن باشیم. البته در گذشته DSCC هم در گزارشی گفته بود که تا سال ۲۰۲۳، آیپد مجهز به پنل OLED از راه نمی‌رسد. احتمالا در ماه‌های آینده گزارش‌های بیشتری درباره این تبلت منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی