ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری تماس صوتی و تصویری رایگان

گوشی‌های هوشمند نه تنها منجر به کاهش چشمگیر استفاده از تلفن‌های ثابت شده‌اند، بلکه بهبود اتصال اینترنت در آن‌ها موجب شده تا بسیاری از کاربران دیگر علاقه‌ای به استفاده از قابلیت تماس عادی با سیم‌کارت ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

گوشی‌های هوشمند نه تنها منجر به کاهش چشمگیر استفاده از تلفن‌های ثابت شده‌اند، بلکه بهبود اتصال اینترنت در آن‌ها موجب شده تا بسیاری از کاربران دیگر علاقه‌ای به استفاده از قابلیت تماس عادی با سیم‌کارت نیز نداشته باشند و از اپلیکیشن‌ها برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری بهره بگیرند. در همین راستا در این مطلب بهترین برنامه‌ها برای تماس‌های صوتی و تصویری آنلاین را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن‌های بسیاری برای برقراری تماس صوتی یا تصویری توسعه یافته‌اند که معمولاً به شکل پیام‌رسان، دارای امکانات متعدد دیگری هم هستند. البته برخی از عناوین نیز به صورت انحصاری تنها روی قابلیت تماس تمرکز داشته‌اند و سایر ویژگی‌های جانبی در آن‌ها کمتر دیده می‌شود. در ادامه این مطلب تعدادی از بهترین برنامه‌های کنونی برای تماس اینترنتی را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

واتس‌اپ

واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های فیسبوک در این لیست است که در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی جهت برقراری تماس صوتی و ویدیویی اینترنتی برخوردار است. اگرچه واتس‌اپ در ابتدا تنها امکان ارسال پیام‌های متنی را برای کاربران فراهم می‌کرد؛ اما در گذر زمان توانست قابلیت‌های بیشتری از جمله تماس ویدیویی رایگان را نیز به خدمات خود اضافه کند. واتس‌اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان است، بنابراین اکثر افراد روی گوشی‌ هوشمندشان آن را نصب کرده‌اند و می‌توانید به راحتی با اعضای خانواده و دوستانتان تماس بگیرید.

	 WhatsApp Messenger

WhatsApp Messenger

سازنده: .WhatsApp Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۶ و ۱۹۰ مگابایت زبان:

گوگل Duo

اپلیکیشن Duo برای برقراری تماس ویدیویی اینترنتی توسط گوگل توسعه یافته و یکی از بهترین برنامه‌های رایگان در این زمینه شناخته می‌شود. برای کار با آن تنها کافیست آن را دانلود و نصب کنید و شماره خود را درون آن وارد کنید تا با دیگران تماس بگیرید. قابلیت مولتی پلتفرم این برنامه خبر بسیار خوبی برای کاربران سیستم عامل‌های مختلف است. تماس‌های ویدیویی در Duo از کیفیت مناسبی برخوردارند و در آپدیت‌های اخیر امکان تماس صوتی نیز به آن اضافه شده است.

	 Google Duo

Google Duo

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۳ و ۱۳۳ مگابایت زبان:

اسکایپ

مایکروسافت نیز سعی کرده است از رقبای خود عقب نماند و با ارائه امکانات مختلف در اسکایپ، به عنوان از مدعیان اصلی در زمینه تماس اینترنتی شناخته شود. امکان استفاده از اسکایپ در موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و بسیاری دیگر از دستگاه‌های سازگار وجود دارد و به آسانی می‌توان با آن تماس صوتی یا تصویری برقرار کرد. همچنین برخی امکانات پیام‌رسان‌های دیگر نیز در محصول مایکروسافت دیده می‌شوند.

کاربران برای تماس با شماره‌های واقعی، باید هزینه پرداخت کنند و این قابلیت رایگان نیست. البته تماس با سایر کاربران اسکایپ رایگان است و هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. امکان افزودن چندین نفر به یک تماس صوتی یا تصویری و برقراری کنفرانس یا جلسه مجازی نیز در اسکایپ وجود دارد.

Skype - free IM & video calls

Skype - free IM & video calls

سازنده: Skype Communications S.a.r.l قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۳ و ۱۳۸ مگابایت زبان:

زوم

تماس صوتی و تصویری

پس از همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، اپلیکیشن زوم توانست با بازخورد مثبت کاربران مواجه شود. اگرچه زوم بیشتر برای ایجاد نشست‌ها و جلسه‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما می‌توان از آن برای برقراری تماس اینترنتی نیز استفاده کرد. تا سقف ۱۰۰ نفر می‌توانند به تماس‌های تصویری افزوده شوند و پشتیبانی مناسب از سیستم‌ عامل‌های مختلف نیز صورت می‌گیرد. قابلیت‌های پایه پیام‌رسانی و اشتراک‌گذاری فایل نیز در زوم وجود دارند.

ZOOM Cloud Meetings

ZOOM Cloud Meetings

سازنده: zoom.us قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۴۱ و ۱۶۱ مگابایت زبان:

تلگرام

تماس صوتی و تصویری

بدون شک کمتر پیام‌رسانی توانسته به سطح امکانات ارائه شده توسط تلگرام نزدیک شود. تلگرام نه تنها برای ارسال پیام‌های متنی ایده‌ال است؛ بلکه گزینه مناسبی برای برقراری تماس اینترنتی رمزگذاری شده هم محسوب می‌شود. همچنین برنامه آن برای سیستم عامل‌های موبایل و دسکتاپ مختلف در کنار نسخه تحت وب در دسترس قرار دارد. در حال حاضر کاربران اندروید، آیفون، آیپد، ویندوز فون، مک، ویندوز و لینوکس می‌توانند از اپ اختصاصی تلگرام استفاده کنند.

Telegram Messenger

Telegram Messenger

سازنده: Telegram FZ-LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۵ و ۱۸۵ مگابایت زبان:

فیس تایم

تماس صوتی و تصویری

فیس تایم محصولی از اپل است که جهت برقراری تماس صوتی و تصویری اینترنتی برای کاربران iOS منتشر شده است. خوشبختانه در iOS 15 امکان اشتراک‌گذاری لینک تماس فیس تایم با کاربران سایر پلتفرم‌ها از جمله اندروید و ویندوز وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب آموزش کامل استفاده از فیس تایم در اندروید و ویندوز مراجعه کنید.

اپلیکیشن فیس تایم قابلیت‌های جالبی مانند تار کردن پس زمینه و افزودن افکت بوکه به صورت زنده را درون خود جای داده است. همچنین به کمک امکانات مختلف برای میکروفن، می‌توان صدایی واضح و رسا را در تماس‌ها ارائه داد. در هر گروه فیس تایم تا سقف ۳۲ نفر امکان عضویت خواهند داشت و گزینه‌ای مناسب برای دارندگان محصولات اپل از جمله آیفون 6s به بعد محسوب می‌شود.

FaceTime

FaceTime

سازنده: Apple قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: نامشخص مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • کیان عزیزی
    کیان عزیزی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰

    فقط قرار
    http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.gharar&ref=share

  • expire expre
    expire expre | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    به زودی با همشون باید خداحافظی کند

  • Razmandeh313
    Razmandeh313 | ۹ مهر ۱۴۰۰

    Dou بهترینه

  • Razmandeh313
    Razmandeh313 | ۹ مهر ۱۴۰۰

    Dou از همه بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی