ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت خودروسازی جیلی با یک کسب و کار جدید وارد بازار موبایل می‌شود

هولدینگ خودروسازی چینی جیلی با ایجاد یک کسب و کار جدید وارد بازار موبایل می‌شود. این شرکت در ووهان تاسیس خواهد شد و تمرکز آن بر یکپارچه‌سازی فناوری‌ها و منابع برای ساخت دستگاه‌های هوشمند پریمیوم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

هولدینگ خودروسازی چینی جیلی با ایجاد یک کسب و کار جدید وارد بازار موبایل می‌شود. این شرکت در ووهان تاسیس خواهد شد و تمرکز آن بر یکپارچه‌سازی فناوری‌ها و منابع برای ساخت دستگاه‌های هوشمند پریمیوم از جمله تلفن‌های هوشمند خواهد بود.

شرکت خودروسازی جیلی می‌خواهد از طریق این کسب و کار تازه نخستین تلفن هوشمند خود را در سال ۲۰۲۳ وارد بازار کند و در اولین سال عرضه ۳ میلیون گوشی بفروشد. جیلی می‌گوید «اریک لی»، رئیس هیئت مدیره، این شرکت جدید را برای ساخت گوشی‌های پریمیوم تاسیس خواهد کرد تا به رقابت با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند بپردازد.

اگرچه آقای لی قبلا هم سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه خودروها و تاکسی‌های پرنده انجام داده بود، اما جاه‌طلبی برای ورود به بازار رقابتی تلفن‌های هوشمند کار بسیار سختی خواهد بود. بازار موبایل چین از حالت رشد خارج شده و عملا به تسخیر چند بازیگر سرشناس از جمله اپل و شیائومی درآمده است.

جیلی اولین خودروسازی است که می‌خواهد به حوزه تلفن‌های هوشمند وارد شود. لی در بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: «رابطه نزدیکی بین فناوری‌های درون خودروهای هوشمند و تلفن‌های هوشمند وجود دارد. ترند بزرگ آینده ساخت اکوسیستمی ورای این مرزبندی‌ها و ارائه تجربه‌ای آسان‌تر، هوشمندانه‌تر و بی‌تکلف‌تر روی چند نمایشگر خواهد بود.»

بر اساس اطلاعات موجود در یک یادداشت داخلی، کسب و کار تلفن‌های هوشمند جیلی با بودجه ۱.۵۵ میلیارد دلاری آغاز به کار خواهد کرد و این شرکت انتظار دارد که در سال اول فعالیتش ۱.۵۵ میلیارد دلار هم درآمد داشته باشد. کسب و کار موبایل جیلی طبق برنامه قرار است ظرف ۸ سال حدود ۳ هزار نیرو را مشغول به کار کند و ۲۳.۲ میلیارد دلار درآمد تجمیعی داشته باشد.

به گزارش شرکت تحقیقاتی کانالیس، بازار چین در سه‌ماهه دوم امسال با افت فروش سالانه ۱۷ درصدی روبرو بوده. با این حال، اطلاعات شرکت IDC نشان می‌دهد که فروش جهانی گوشی‌ها ۱۳ درصد بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۸ مهر ۱۴۰۰

    چینی بی کیفیت اشکالی نداره توی بازار ما بیاد!؟

مطالب پیشنهادی