ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دعوی حقوقی سونی و هواوی بر سر نام تجاری واچ GT همچنان ادامه دارد

سونی، سال ۲۰۱۶ شکایتی را علیه هواوی تنظیم کرد و نسبت به ثبت نام تجاری GT برای ساعت های هوشمند این شرکت اعتراض کرد. ظاهرا این شکایت هنوز ادامه دارد و این بار سونی قصد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

سونی، سال ۲۰۱۶ شکایتی را علیه هواوی تنظیم کرد و نسبت به ثبت نام تجاری GT برای ساعت های هوشمند این شرکت اعتراض کرد. ظاهرا این شکایت هنوز ادامه دارد و این بار سونی قصد دارد با همه توان نگذارد چینی‌ها از این نام برای محصولات خود استفاده کنند.

نشان تجاری مورد بحث در این شکایت «واچ GT» است که یکی از بازی‌های محبوب شرکت ژاپنی نیز تحت عنوان GT شناخته می‌شود.

قبل از هرچیز باید اشاره کرد که غول تولیدکننده موبایل چینی سری ساعت‌های پرچمدار خود را با برند «واچ GT» روانه بازار می‌کند. اکنون به گفته LetsGoDigital هواوی نام‌های تجاری GT3 و GT5 را در EUIPO (دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا) به ثبت رسانده است و اختلاف بین سونی و هواوی از همین موضوع شروع می‌شود. در طی فرایند درخواست نام تجاری جدید، هر شرکت دیگری مجاز به ثبت اعتراض خود بوده، بنابراین در سال ۲۰۱۶ غول فناوری ژاپنی علیه نام تجاری هواوی درخواست تجدیدنظر کرده بود.

سونی

سازنده گوشی های هوشمند چینی سری ساعت های پرچمدار خود را با مارک "Watch GT" روانه بازار می کند. به گفته LetsGoDigital، این شرکت نام تجاری را برای GT 3 و GT 5 در EUIPO (دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا) ثبت کرده است، جایی که اختلاف بین Sony Interactive Entertainment و Huawei آغاز شد. در طی فرایند درخواست علامت تجاری، هر شرکت شخص ثالث مجاز به اعتراض است. بنابراین در سال ۲۰۱۶، غول فناوری ژاپنی علیه علامت تجاری هواوی درخواست تجدیدنظر کرده بود.

در سال ۲۰۱۹ نیز، سونی دادخواست دیگری را علیه نام تجاری هواوی به ثبت رسانده بود، اما در زمان اختلاف دوم، ساعت‌های واچ GT و GT 2 روانه بازار شده بودند. اکنون سونی قصد دارد اختلاف خود با هواوی را با طرح شکایت جدیدی در اتحادیه اروپا ادامه دهد. در حال حاضر، مراحل قانونی این شکایت در حال انجام است و نتایج را نمی‌توان به این زودی پیش‌بینی کرده و باید منتظر ارائه اخبار جدید باشیم.

سونی

دلیل اعتراض سونی به نام تجاری ثبت شده توسط هواوی به بازی محبوب آن‌ها یعنی Gran Turismo مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، شرکت ژاپنی قصد دارد حقوق انحصاری نام تجاری GT را کسب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی