ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنسیس V6
تکنولوژی

استفاده از گوشی‌های سامسونگ به عنوان کلید دیجیتال خودرو ممکن شد

سامسونگ با مشارکت برند خودروسازی جنسیس برای نخستین بار امکان استفاده از گوشی‌های گلکسی مجهز به فناوری UWB به‌عنوان کلید دیجیتال خودروی جنسیس GV60 را فراهم کرد. سامسونگ اوایل سال میلادی جاری اعلام کرد در ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

سامسونگ با مشارکت برند خودروسازی جنسیس برای نخستین بار امکان استفاده از گوشی‌های گلکسی مجهز به فناوری UWB به‌عنوان کلید دیجیتال خودروی جنسیس GV60 را فراهم کرد.

سامسونگ اوایل سال میلادی جاری اعلام کرد در حال مشارکت با خودروسازان برای باز کردن درب خودروها با استفاده از گوشی‌های گلکسی مجهز به فناوری Ultra Wide Band یا UWB (فرا پهن باند) است. ظاهراً این غول فناوری قصد دارد این پروژه را با خودروی برقی جنسیس GV60 که عرضه آن از هفته پیش شروع شده، آغاز کند و از گوشی‌های گلکسی مجهز به فناوری UWB به‌عنوان کلید دیجیتالی این خودرو استفاده کند.

در حال حاضر گوشی‌های گلکسی مجهز به این فناوری شامل گوشی‌های گلکسی نوت 20 پلاس، گلکسی اس 21 پلاس، گلکسی اس 21 اولترا، گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فولد 3 می‌شود. صاحبان این گوشی‌ها در صورت خرید خودروی جنسیس GV60 می‌توانند با گوشی‌های خود به‌راحتی درب این خودرو را باز کنند و ببندند. در این فناوری کلید دیجیتال خودرو کاملاً با گوشی ادغام شده است.

استفاده از گوشی های گلگسی سامسونگ به عنوان کلید دیجیتالی خودرو

 صاحبان جنسیس GV60 می‌توانند با بهره‌مندی از این فناوری، کلید دیجیتال خودرو را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند و حتی برای قابل‌ استفاده بودن این کلید دیجیتالی توسط آن‌ها مدت‌زمان محدودی ایجاد کنند.

سامسونگ اذعان کرده روشن کردن موتور خودرو، باز کردن صندوق‌عقب و فعال‌سازی سفارشی‌سازی برخی تنظیمات مثل تنظیم کردن آینه قبل از ورود به خودرو نیز با فناوری امکان‌پذیر است. استفاده از این فناوری ابتدا برای کاربران کره جنوبی امکان‌پذیر است و این کاربران برای بهره‌مندی از این فناوری باید از اپلیکیشن Samsung Pass استفاده کنند.

UWB فناوری ارتباطی بی‌سیمی است که امکان ایجاد ارتباط بی‌سیم بین دو دستگاه در فاصله نزدیک با استفاده از امواج رادیویی را فراهم می‌کند. در حقیقت گوشی‌های مجهز به این فناوری مانند رادار با جستجوی مستمر، می‌توانند وسایل سازگار با این فناوری را بیابند و پس از شناسایی موقعیت مکانی، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hossein lavasani
    hossein lavasani | ۱۲ مهر ۱۴۰۰

    خیلی خوبه که یکم تحقیق کنید. از سال ۲۰۲۰ تمامی مدل های کیا و هیوندایی این قابلیت را دارند.

  • sampple
    sampple | ۱۰ مهر ۱۴۰۰

    عالیه، برای اونوریا البته

مطالب پیشنهادی