ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شکست خودروهای دیزلی از مدل‌های برقی و هیبریدی در بازار اروپا

میزان فروش خودروهای برقی و هیبریدی شارژی برای نخستین بار در اروپا از مدل‌های دیزلی سبقت گرفت. بر اساس داده‌های موسسه JATO، در ماه آگوست 2021 تعداد خودروهای برقی و هیبریدی شارژی فروخته شده به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

میزان فروش خودروهای برقی و هیبریدی شارژی برای نخستین بار در اروپا از مدل‌های دیزلی سبقت گرفت. بر اساس داده‌های موسسه JATO، در ماه آگوست 2021 تعداد خودروهای برقی و هیبریدی شارژی فروخته شده به 151,737 دستگاه رسیده که این رقم 21 درصد از بازار را تشکیل می‌دهد. در مقابل فروش خودروهای دیزلی 141,635 دستگاه بوده که معادل 20 درصد از بازار می‌شود. با عدد مذکور، خودرو‌های برقی و هیبریدی دومین ماه پرفروش خود در اروپا را تا به این تاریخ ثبت کرده‌اند.

اما همچون گذشته، خودروهای بنزینی کماکان بسیار پرطرفدارتر هستند، طوری که سهمی 56 درصدی از بازار را در ماه آگوست در اختیار داشته‌اند. البته استقبال از این دسته مدتی است روندی نزولی دارد و مدل‌های برقی‌شده در حال ربودن مشتریان آنها هستند!

برای اینکه درک بهتری از رشد قابل توجه فروش خودروهای برقی داشته باشید، باید نگاهی گذرا به آمار موجود از ابتدای سال تا پایان ماه آگوست داشته باشیم. طبق داده‌ها، در این مدت آمار فروش خودروهای برقی و هیبریدی شارژی به 1.32 میلیون دستگاه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 158,300 دستگاه بیشتر است.

از میان خودروهای برقی فولکس واگن ID.3 برای دومین ماه متوالی به عنوان پرفروش‌ترین مدل دست پیدا کرده و تسلا مدل 3 با اختلافی اندک در رتبه دوم قرار دارد. دیگر نماینده فولکس واگن یعنی ID.4 هم جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

در بین مدل‌های هیبریدی شارژی، کراس‌اوور فورد کوگا علی‌رغم افت 26 درصدی فروش در مقایسه با آگوست سال قبل، جایگاه اول را در اختیار دارد. مرسدس بنز GLC و ب‌ام‎‌و سری 3 هم به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

طبق آمار در حد فاصل ماه‌های ژانویه و آگوست امسال 8,095,419 خودروی نو توسط اروپایی‌ها خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی دارد. بد نیست بدانید در آن مقطع این رقم برابر با 7,192,839 دستگاه بود.

در ماه آگوست امسال 713,714 خودرو در قاره سبز فروخته شده که نسبت به آگوست سال قبل 18 درصد و نسبت به آگوست سال 2019 برابر با 33 درصد کاهش دارد. از سال 2014 به این طرف، این بدترین ماه آگوست از نظر فروش خودروهای نو در اروپا محسوب می‌شود. کمبود جهانی تراشه و تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان و مراجعه مشتریان به بازار مدل‌های دست دوم از دلایل اصلی در این افت کم‌سابقه است.

ده خودروی پرفروش ماه آگوست

اما بطور کلی ساندرو باز هم و برای دومین ماه متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را کسب کرده؛ پس از این هاچبک اقتصادی، فولکس واگن گلف، تویوتا یاریس، داچیا داستر و فولکس واگن تی-راک در رده‌های دوم تا پنجم حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی