ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اولین تصاویر از طراحی جدید مرورگر کروم برای ویندوز ۱۱

گوگل در حال کار روی نسخه جدید مرورگر کروم برای ویندوز 11 است که طراحی جدیدی به خصوص برای منوها دارد. حالا اولین تصاویر از طراحی جدید مرورگر کروم برای ویندوز ۱۱ منتشر شده که ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

گوگل در حال کار روی نسخه جدید مرورگر کروم برای ویندوز 11 است که طراحی جدیدی به خصوص برای منوها دارد. حالا اولین تصاویر از طراحی جدید مرورگر کروم برای ویندوز ۱۱ منتشر شده که طبق آن‌ها، گوگل برای هماهنگ‌سازی هرچه بیشتر ظاهر کروم با سیستم عامل جدید ردموندی‌ها، از منوی شبیه به مرورگر مایکروسافت اج استفاده کرده است.

اولین نشانه‌ها از ظاهر جدید در آخرین بیلد Canary مشاهده شده، اما برای دیدن بهبودها باید به سراغ بخش flags بروید. در حال حاضر تغییرات طراحی جدید کروم بسیار کم هستند و فقط به منوها محدود می‌شوند.

با راست کلیک در هر نقطه از مرورگر و یا منوی اصلی، گوشه‌های گرد و سایه‌ها مشاهده می‌شوند. علاوه بر این، گوگل ظاهرا در حال آزمایش بهبودهای بیشتر برای طراحی کروم مانند افزایش سطح شفافیت است که نشان از تغییرات بیشتر در آینده دارند.

فعلا کروم از حالت شفافیت Mica پشتیبانی نمی‌کند و باید دید این مورد بعدا اضافه خواهد شد یا خیر. با توجه به اینکه این تغییرات تازه اعمال شده‌اند، احتمالا چندین هفته طول می‌کشد تا نسخه نهایی و پایدارش از راه برسد.

برای تجربه طراحی جدید باید کروم Canary را دانلود کرده و منوی Chrome://flags را باز کنید. در اینجا فلگ «Windows 11 Style Menus» را فعال کرده و در نهایت دوباره مرورگر را راه‌اندازی کنید.

برخلاف کروم، مایکروسافت اج از طراحی Mica در ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند و همانطور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، این ویژگی رنگ منو را هم‌راستا با پس زمینه می‌کند.

به گفته مایکروسافت، طراحی گرد گوشه‌های منوها و همچنین قابلیت Mica روی عملکرد سیستم عامل تاثیر منفی نمی‌گذارد. ردموندی‌ها با بهینه‌سازی عملکرد رندرگیری گرافیک، مشکلات مربوط به گوشه‌های گرد را برطرف کرده‌اند تا کاربران متوجه تفاوتی با گوشه‌های عادی نشوند. گوشه‌های گرد و المان‌های Mica به تمام اپ‌های مایکروسافت مانند تیمز و اسکایپ اضافه خواهند شد. مایکروسافت از ۱۳ مهر شروع به انتشار ویندوز ۱۱ می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Omid Pourmehr
    Omid Pourmehr | ۱۶ مهر ۱۴۰۰

    هنوز از تنظیمات اپدیتش برای من نبومده شما میدونید که کی میاد؟

مطالب پیشنهادی