ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳ پرو مکس
تکنولوژی

اپل با کاهش سفارش چیپ برای آیفون‌های قدیمی، سفارش‌های آیفون ۱۳ را بیشتر می‌کند

به گزارش وب‌سایت «DigiTimes»، اپل سفارش چیپ برای آیفون‌های مدل قدیمی را کاهش می‌دهد و برعکس، حجم سفارش تراشه موردنیاز برای گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ را افزایش می‌دهد. با وجودی که هنوز نسل‌‌های قدیمی‌تر آیفون ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

به گزارش وب‌سایت «DigiTimes»، اپل سفارش چیپ برای آیفون‌های مدل قدیمی را کاهش می‌دهد و برعکس، حجم سفارش تراشه موردنیاز برای گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ را افزایش می‌دهد.

با وجودی که هنوز نسل‌‌های قدیمی‌تر آیفون اپل تولید می‌شوند، این شرکت برای تامین تراشه موردنیاز نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود، ظرفیت بیشتری را به سری آیفون ۱۳ اختصاص می‌دهد و سفارش تولید تراشه برای نسل‌های قدیمی را کاهش می‌دهد.

به گفته منابع آگاه بازار، اپل هیچگونه تغییری در سفارش تراشه‌های خود به TSMC در سال ۲۰۲۱ هنوز ایجاد نکرده است و همچنان به فروش آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۱ در فروشگاه آنلاین خود ادامه می‌دهد. همچنین آیفون SE 2 را برای کاربرانی که به دنبال خرید آیفون مقرون به صرفه با دکمه هوم هستند نیز ارائه می‌دهد. اپل بعد از عرضه سری آیفون ۱۳، تولید آیفون XR، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را متوقف کرد.

در حال حاضر تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ با تاخیر سه تا چهار هفته‌ای در عرضه در ایالات متحده، کانادا و انگلستان دست و پنجه نرم می‌کنند. مدل‌های قدیمی آیفون نیز وضعیت چندان بهتری نسبت به نسل جدید ندارند. برای مثال آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی با تاخیر تحویل یک تا دو هفته‌ای و آیفون ۱۱ با تاخیر تحویل ۵ هفته‌ای روبرو هستند.

آیفون ۱۳ پرو مکس

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل می‌گوید کمبود جهانی تراشه در ماه‌های آینده بر روند تولید آیفون تاثیرگذار خواهد بود. تقاضای بالا برای جدیدترین مدل‌های آیفون،‌ مشکلاتی را برای عرضه به موقع آنها ایجاد کرده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی تحلیلگران،‌ میزان سفارش‌های اولیه سری آیفون ۱۳ به صورت چشمگیری بالاست و همین مساله باعث شده مدت زمان تحویل افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش منتشر شده، TSMC هنوز در مسیر انتقال به سمت فرآیند تولید ۳ نانومتری برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ قرار دارد و خروجی ماهانه این فرایند به ۵۵ هزار ویفر می‌رسد. ظاهرا فرآیند ۳ نانومتری TSMC برای تولید تراشه‌های آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشتر وب‌سایت Nikkei Asia در گزارشی ادعا کرده بود که اپل تراشه‌های ۳ نانومتری را در آیپد پرو ۲۰۲۲ استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی