ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات دستور داد: کیفیت اینترنت کشور بررسی شود

با افزایش دریافت شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی در برخی از نقاط کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور بررسی سریع این موضوع را صادر کرد. در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۳

با افزایش دریافت شکایات مردمی از کیفیت شبکه ارتباطی در برخی از نقاط کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور بررسی سریع این موضوع را صادر کرد.

در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، «عیسی زارع‌پور» برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد.

بر اساس این دستور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

برخی شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که از سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند بین‌المللی با مشکل مواجه شده است و در این زمینه بایستی از شورای عالی فضای مجازی مجوز کسب کند. مشکل تامین پهنای باند موضوعی است که در نهایت منجر به نارضایتی مردم از کیفیت شبکه ارتباطی کشور شده است.

وضعیت سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت طی چند وقت اخیر با مشکلات بسیاری همراه بوده است، موضوعی که با اعتراض کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده و برخی نیز آن را مرتبط با اجرای طرح صیانت می‌دانستند. شایعاتی که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس را وادار به ‌واکنش نسبت به ‌این موضوع کرد و ادعاهای مطرح شده مبنی بر قطع یا ضعیف‌شدن اینترنت خانگی در راستای اجرای طرح صیانت را رد کرد‌ه و وزارت ارتباطات را مسئول پاسخگویی به این موضوع دانسته بود.

اینترنت امروزه به جزوی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده و طبق آمارها نزدیک به 11 میلیون ایرانی از شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار استفاده کرده و درآمدشان به آن ارتباط دارد. کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر در کنار طرح صیانت، برنگرانی این گونه افراد افزوده و شغل خود را در خطر می‌بینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۲ مهر ۱۴۰۰

    وضع این‌ترنت خراب که چه عرض شود، افتضاح است
    خصوصاً پس از روی کار آمدن دولت جدید
    علّتش را خودتان بهتر می‌دانید
    اگر فقط برای من لنگ می‌زند، خوش بحال بقیه
    وگر برای همه اینطوری است
    خوش بحال تحریمگر
    و السلام
    ضمناً حتی اگر بهترین قاضی مسئول پروندۀ خودش شود توقع رسیدگی عادلانه نداشته باشید

مطالب پیشنهادی