ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میزان فروش NFT در فصل سوم ۲۰۲۱ به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسید

بر اساس داده‌های DappRadar، حجم فروش NFT یا توکن غیر قابل معاوضه در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده که هشت برابر بیشتر از سه ماهه قبلی است و با یک رکورد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بر اساس داده‌های DappRadar، حجم فروش NFT یا توکن غیر قابل معاوضه در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده که هشت برابر بیشتر از سه ماهه قبلی است و با یک رکورد جدید روبه‌رو هستیم.

NFT برای ثبت مالکیت اقلام دیجیتال مانند تصاویر و ویدیوها استفاده می‌شود. در گزارش ویدیویی مفصل دیجیاتو می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید. طبق اعلام DappRadar، فروش سه ماهه سوم این توکن‌ها نسبت به ۱.۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم و ۱.۲ میلیارد دلار در سه ماهه اول رشد بسیار چشمگیری داشته و به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته کارشناسان، افزایش قیمت رمزارزها در طول همه‌گیری کرونا یکی از دلایل رشد بازار NFT است، زیرا مردم برای خرید آن‌ها از رمزارزها استفاده می‌کنند. البته به گفته بسیاری از علاقه‌مندان دارایی‌های رمزنگاری شده دارای ارزش مستقلی هستند.

اعداد ارائه شده از سوی DappRadar که شامل چندین بلاکچین و معاملات «خارج از زنجیره» می‌شود، حجم کل فروش تا به اینجای ۲۰۲۱ را ۱۳.۲ میلیارد دلار اعلام کرده است. از طرفی دیگر، CryptoSlam ردیاب دیگر بازار که فروش خارج از زنجیره را شامل نمی‌شود، این رقم را ۹.۶ میلیارد دلار اعلام کرده است. معاملات خارج از زنجیره، مانند فروش آثار هنری NFT اغلب توسط داده‌ها ضبط نمی‌شوند.

در همین حال، وب سایت NonFungible.com که NFTها را فقط در حوزه بلاکچین اتریوم دنبال می‌کند، حجم کلی معاملات تا به اینجای سال را ۷ میلیارد دلار اعلام کرده است.

فروش NFT

گران‌ترین دارایی NFT فروخته شده، یک کلاژ دیجیتالی است که در ماه مارس به قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار فروخته شد. از آن زمان، هیچ NFT شناخته شده دیگری با این قیمت فروخته نشده، اما این دارایی‌ها همچنان در حراجی‌ها فروخته می‌شوند که در برخی موارد ارزش آن‌ها به چندین میلیون دلار می‌رسد.

فروش NFT

با این حال، علیرغم افزایش فروش و حضور سرمایه‌گذارانی که باعث رشد NFT شده‌اند، تعداد خریداران این ارزها نسبتا کم بوده و در سه ماهه سوم فقط توسط ۲۶۵،۹۲۷ کیف پول فعال اتریوم معامله انجام شده است. NonFungible.co همچنین گفته بیش از نیمی از NFTهای فروخته شده در سه ماهه سوم، بین ۱۰۱ تا ۱۰۰۰ دلار ارزش داشته‌اند و آن دسته از معاملات بین ۱۰۰۱ تا ۱۰۰۰۰ دلار، تنها ۲۰ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند و ۱۷ درصد معامله با ارزش کمتر از ۱۰۰ دلار انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی