ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از برگزاری رویداد معرفی سری پیکسل ۶ در تاریخ ۲۷ مهر خبر داد

گوگل نزدیک به دو ماه پیش تصاویر پیکسل ۶ و ۶ پرو را منتشر کرد و اطلاعات کمی از آن‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار داد، با این حال بطور کامل از آن‌ها رونمایی نکرد. حالا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۵۷

گوگل نزدیک به دو ماه پیش تصاویر پیکسل ۶ و ۶ پرو را منتشر کرد و اطلاعات کمی از آن‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار داد، با این حال بطور کامل از آن‌ها رونمایی نکرد. حالا این کمپانی از برگزاری مراسمی مجازی در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران برای معرفی کامل این گوشی‌های هوشمند خبر داده است.

گوگل در صفحه مربوط به این مراسم نوشته:

«در تاریخ ۲۷ مهر ما به صورت رسمی به شما پیکسل ۶ و ۶ پرو را معرفی می‌کنیم، محصولاتی که تصور جدیدی از گوشی‌های گوگل ایجاد می‌کنند. توان این دستگاه‌ها توسط تنسور، اولین تراشه اختصاصی موبایل گوگل تامین می‌شود. آن‌ها سریع، هوشمند و امن هستند و با شما سازگار می‌شوند.»

این گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های ارتقا یافته از راه می‌رسند و دوربین اصلی آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی می‌تواند تا ۱۵۰ درصد نور بیشتری جذب کند و مدل پرو هم زوم اپتیکال ۴ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طبق ادعای گوگل، تراشه تنسور توانایی‌های پردازش تصاویر را بهبود می‌دهد.

پیکسل ۶

به گفته گوگل، کاربران باید منتظر یک روز شارژدهی از این گوشی‌های هوشمند باشند، با این حال نمی‌دانیم در دنیای واقعی با چند ساعت شارژدهی روبه‌رو می‌شویم. گوشی‌های خانواده پیکسل ۶ از مودم 5G‌ بهره می‌برند و به سیستم عامل اندروید 12 مجهز می‌شوند.

پیکسل ۶ از نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز و نسخه پرو از نمایشگر ۶.۷۱ اینچی امولد با رزولوشن +QHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

با وجود چنین اطلاعاتی، هنوز گوگل مشخصات فنی آن‌ها را اعلام نکرده و برای مثال از پیکربندی تراشه تنسور و عملکرد آن اطلاع دقیقی نداریم. البته گزارش‌ها از تجهیز آن به دو هسته Cortex-X1 خبر می‌دهند که نمی‌توان کاملا به آن‌ها اطمینان کرد. انتظار می‌رود مدل پرو قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار داشته باشد و به رقیب آیفون ۱۳ پرو تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی