ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوچ بی‌سابقه ۷۰ میلیون کاربر به تلگرام در زمان قطعی سرویس‌های فیسبوک

تلگرام ادعا می‌‌‌کند با قطعی ۶ ساعته سرویس‌های فیسبوک از جمله واتس‌اپ، اینستاگرام و خود فیسبوک، در حدود ۷۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه اجتماعی پیوسته‌اند و فعالیت کاربران نیز در آن بازه زمانی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

تلگرام ادعا می‌‌‌کند با قطعی ۶ ساعته سرویس‌های فیسبوک از جمله واتس‌اپ، اینستاگرام و خود فیسبوک، در حدود ۷۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه اجتماعی پیوسته‌اند و فعالیت کاربران نیز در آن بازه زمانی با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

قطع چند ساعته فیسبوک باعث شد درحدود ۳ میلیارد کاربر نتوانند از سرویس‌های فیسبوک استفاده کنند و ظاهرا به این نتیجه رسیده‌اند که به سراغ تلگرام بروند. حالا تلگرام ادعا می‌کند که این در بازه زمانی که مشکلاتی برای فیسبوک رخ داده است،‌ ۷۰ میلیون کاربر جدید به این شبکه اجتماعی اضافه شده‌اند و رکورد بی‌نظیری را از نظر میزان ثبت نام و فعالیت در بازه زمانی کوتاهی برای این پلتفرم رقم خورده است.

قطعی دردسرهای زیادی برای فیسبوک، مارک زاکربرگ و البته اقتصاد جهانی در پی داشت و ضربه‌های بزرگی به آن‌ها وارد کرد. قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ روز یکشنبه ۱۱ مهرماه نزدیک به ساعت ۱۹:۱۵ شروع شد و این سرویس‌ها نزدیک به ۶ ساعت از دسترس خارج بودند تا بدترین قطعی از سال ۲۰۱۹ تا به امروز برای فیسبوک رقم بخورد.

ارزش سهام فیسبوک در طی این قطعی نزدیک به ۵ درصد کاهش داشت که باعث از دست رفتن ۱۶ میلیارد دلاری ارزشش شد. همین ریزش، کاهش ۷ میلیارد دلاری ثروت شخصی مارک زاکربرگ را در پی داشت. این قطعی همچنین ضربه‌ای تقریبا ۱ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی وارد کرد.

«پاول دوروف» در کانال تلگرام خود از عملکرد تیم فنی تلگرام در بازه زمانی که قطعی‌های گسترده‌ای برای کاربران سایر پلتفرم‌ها به وجود آمده بود ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد که تلگرام در آن بازه زمانی بدون هیچگونه مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌داد. هرچند برخی کاربران گزارش‌هایی از کندی تلگرام نیز مطرح کرده بودند. علت کندی نیز به این دلیل بوده که تعداد کاربران زیادی همزمان قصد باز کردن حساب کاربری و همچنین استفاده از تلگرام را داشته‌اند و این پلتفرم با ترافیک بالایی ربرو شده است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد و تقریبا ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی