ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناظران هلندی قوانین پرداخت اپل در اپ استور را ضد رقابتی می‌دانند

گروه دیده‌بان هلندی قوانین اپل درباره اپ استور و خریدهای درون برنامه‌ای این شرکت را ضد رقابتی اعلام کرده و از غول فناوری خواسته تا آن‌ها را تغییر دهد. این خبر در حالی اعلام شده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

گروه دیده‌بان هلندی قوانین اپل درباره اپ استور و خریدهای درون برنامه‌ای این شرکت را ضد رقابتی اعلام کرده و از غول فناوری خواسته تا آن‌ها را تغییر دهد. این خبر در حالی اعلام شده که اپل در چند وقت گذشته با دادخواست‌های مشابهی از جمله پرونده اپیک گیمز روبرو شده است.

رویترز به نقل از برخی منابع معتبر عنوان می‌کند تحقیقات این گروه هلندی در سال ۲۰۱۹ و زمانی آغاز شد که وجود برخی دلایل نشان‌دهنده سواستفاده اپل از موقعیت خود در بازار بود. گزارش شده است که ACM (اداره مصرف‌کنندگان و بازارهای هلند) ماه گذشته یافته‌های خود را با اپل به اشتراک گذاشته است. هر چند این سازمان هنوز کوپرتینویی‌ها را به دلیل داشتن رویکرد ضد رقابت جریمه نکرده است، اما خواستار تغییراتی در سیستم پرداخت درون برنامه‌ای شده است.

اپ استور

منابع رویترز همچنین ادعا می‌کنند که اپل پیشتر از دادگاه ناحیه‌ای روتردام خواسته است تا برای جلوگیری از انتشار این حکم در زمان تجدیدنظر اپل، دستوری صادر کند. سخنگوی دادگاه نیز درخواست اپل را تایید کرده است.

اپل استدلال کرده است که قوانین این شرکت برای اپ استور و سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای برای حفظ امنیت و خصوصی بودن اطلاعات پرداخت مشتریان تنظیم شده است.

در سال‌های اخیر، توسعه‌دهندگان و دولت‌های سراسر جهان استدلال کرده‌اند که تسل اپل بر بازار مزیت ناعادلانه‌ای به این شرکت داده و کوپرتینویی‌ها در حال سواستفاده از آن هستند. اپل برای تمام تراکنش‌های درون برنامه‌ای از توسعه‌دهندگان ۱۵ تا ۳۰ درصد حق کمیسیون (کارمزد) می‌گیرد. اگر اپلیکیشن‌ها قصد داشته باشند در دسته‌بندی و فهرست‌های اپ استور حضور داشته باشند، استفاده از این سیستم پرداخت الزامی است. همچنین باید توجه داشت که هیچ استور دیگری در پلتفرم iOS وجود ندارد.

دادگاه جنجالی اپل و اپیک گیمز نیز اخیرا در جریان بود که در نهایت قاضی دادگاه اعلام کرد توسعه‌دهندگان باید بتوانند به روش‌های پرداخت جایگزین دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی