ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات کلیدی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ قبل از رونمایی فاش شد

اپل روی توسعه مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ خود کار می‌کند و انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری میلادی از آن رونمایی کند. ظاهرا لپ‌تاپ جدید اپل به پردازنده M1X مجهز می‌شود که قدرت بیشتری در مقایسه ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اپل روی توسعه مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ خود کار می‌کند و انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری میلادی از آن رونمایی کند. ظاهرا لپ‌تاپ جدید اپل به پردازنده M1X مجهز می‌شود که قدرت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد. به تازگی رندرهای مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ به بیرون درز کرده و این دستگاه را با شماره سریال DVT-X88102C نشان می‌دهد. کلمه DVT به نمونه‌های اولیه این محصول اشاره دارد.

ظاهرا این دستگاه از ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد که در بالاترین نسخه با ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود. طرح‌های اولیه تغییرات کمی در مقایسه با نسل‌های قبلی را نشان می‌دهد. براساس برخی گزارش‌ها مک‌بوک‌های جدید اپل با چیپ M1X و نمایشگر مینی LED در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی راهی بازار می‌شوند. به دلیل برخی مشکلات در خط تولید لپ‌تاپ‌های جدید اپل و همین طور مشکل کمبود تراشه، معرفی و عرضه آن‌ها با تعویق روبرو شد. زبان طراحی مدل‌های جدید مانند دیگر دستگاه‌های اپل بوده و با درگاه مگ‌سیف و چند پورت دیگر از جمله HDMI و اسلات SD-card عرضه می‌شود.

شایان ذکر است در مدل‌های قبلی مک‌بوک‌ها فقط درگاه USB-C داشتند و در مدل ۲۰۲۱ چندین درگاه دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود. تراشه M1X یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای است که ۸ هسته با عملکرد بالا و ۲ هسته کم مصرف همراه با ۱۶ یا ۳۲ هسته گرافیکی دارد و می‌تواند تا ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی کند. بنابر گزارشی شرکت Ruiyi Optoelectronics تنها تامین کننده نمایشگر‌های مینی LED برای مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ خواهد بود. همچنین شرکت Quanta Computer مسئولیت مونتاژ آن‌ها را بر عهده دارد. اپل هنوز هیچ کدام از موارد فوق را تایید نکرده، اما انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌های جدید اپل تا آخر این ماه روانه بازار شود و احتمالا بعد از آن شاهد رونمایی از مک‌ مینی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی