ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به بازی Garena Free Fire MAX؛ بهتر از گارنا اصلی؟

بازی Garena Free Fire یکی از محبوب‌ترین بتل‌رویال‌های حال حاضر در پلتفرم موبایل است که تنه به تنه‌ی کال آف دیوتی موبایل و پابجی جلو می‌رود و به کاراکترهای جذاب و گیم‌پلی سریعش معروف است. ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

بازی Garena Free Fire یکی از محبوب‌ترین بتل‌رویال‌های حال حاضر در پلتفرم موبایل است که تنه به تنه‌ی کال آف دیوتی موبایل و پابجی جلو می‌رود و به کاراکترهای جذاب و گیم‌پلی سریعش معروف است. بازی Garena Free Fire MAX حاصل کار توسعه‌دهندگانی است که گارنا و کال آف دیوتی را ساخته‌اند و به گفته‌ی سازندگان تجربه‌ای فوق‌العاده از بتل رویال را ارائه می‌دهد.

بازی Garena Free Fire MAX با این توضیح معرفی شد که قرار است تجربه‌ی گرافیکی بهتری را به بازیکنان ارائه دهد. بعید نیست که این تصمیم نتیجه‌ی انتقادات همیشگی کاربران نسبت به گرافیک گارنا اصلی باشد اما می‌توان گفت انتشار یک نسخه جداگانه انتخاب هوشمندانه‌‌تری نسبت به ارتقای بازی اصلی بود.

بدون شک گرافیک بهتر به دستگاهی قدرتمندتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز دارد تا بدون نقص و کندی اجرا شود اما اعمال این تغییرات روی بازی اصلی با دستگاه تمام کاربران سازگار نیست و حالا بازیکنان می‌توانند با توجه به توان دستگاه خود یکی از نسخه‌ها را انتخاب کنند. البته این به آن معنا نیست که کاربران قدیمی مجبورند از اول بازی را شروع کنند.

اگر شما هم از بازیکنان قدیمی گارنا هستید و حالا می‌خواهید به سراغ نسخه مکس بروید، فقط کافیست با اطلاعات اکانت اصلی خود وارد بازی Garena Free Fire MAX شوید تا تمام امتیازها و رکوردهایتان به بازی جدید منتقل شود و چیزی از دست نرود. با ورود به بازی اولین تغییر را می‌بینید که لابی ۳۶۰ درجه است.

در لابی جدید می‌توانید دور تا دور محیط اطراف کاراکتر را ببینید که شامل بخش‌هایی برای نمایش اسکین‌های کاراکتر، سلاح‌ها و وسایل نقلیه هم می‌شود. رنک‌های هر بازیکن هم به شکل هولوگرامی نمایش داده می‌شوند. اما فقط می‌توانید لابی خود را به این شکل ببینید و وقتی سایر بازیکنان را دعوت می‌کنید دیگر چنین حالتی وجود ندارد.

هدف این بازی ارائه‌ی گرافیک بهتر است و باید بگوییم که کاملا به این هدف دست پیدا کرده است. در همان نگاه اول جزئیات بیشتر و بافت‌های دقیق توجه را به خودش جلب می‌کند و به وضوح می‌توان دید که طراحی گرافیکی بازی از نظر کیفیت چند پله ارتقا پیدا کرده است.

یکی دیگر از مواردی که ارتقا پیدا کرده، سایه‌ی اجسام است که وقتی به سایه‌ی ساختمان‌ها یا سایه‌ی کاراکتر نگاه کنید، دقیق‌تر و شفاف‌تر است. جالب است که سایه‌ی کاراکتر حتی در هنگام حرکت هم با همان دقت نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، برخی افکت‌های تصویری هم تغییر کرده‌اند و واقع‌گرایانه‌تر هستند.

نقشه‌ی برمودا هم تغییراتی را تجربه کرده اما می‌توان گفت چشم‌گیرترین تغییر در بخش رودخانه اتفاق افتاده است که بسیار واقعی‌تر به نظر می‌رسد. البته بازی Garena Free Fire MAX یک نقشه‌ی اختصاصی با نام برمودا مکس هم دارد که بازیکنان می‌توانند در تیم‌های ۴ نفره و در مود deathmatch تجربه‌اش کنند.

تمام این تغییرات جالب توجه هستند اما مهم‌ترین چیزی که در گارنا مکس وجود دارد امکان ساختن نقشه‌ی اختصاصی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد خودشان ساختمان‌ها، اشیاء، پل و غیره را بچینند. بازیکنان گارنای اصلی نمی‌توانند نقشه بسازند اما می‌توانند وارد نقشه‌ها شوند و در آن‌ها رقابت کنند به شرطی که کارت مخصوصی را بخرند که به اندازه‌ی ۱۰۰ الماس می‌ارزد.

هر چند که امکان ساختن نقشه، نوآورانه و جذاب است اما الماس‌ها فقط با پرداخت پول واقعی به دست می‌آیند و آیتم‌هایی هم وجود دارند که با پرداخت پول می‌توانند شما را از سایر بازیکنان جلو بیندازند؛ پس با تقریب خوبی می‌توان گفت که با یک بازی به اصطلاح pay to win طرف هستیم که در ازای پول می‌توانید بقیه را به راحتی کنار بزنید.

در کل می‌توان گفت که بازی Garena Free Fire MAX برای بازیکنانی که دستگاه‌های قدرتمندتری دارند، مناسب است. گیم‌پلی بازی تغیری نکرده و قرار نیست تجربه‌ی جدیدی به سبک بتل رویال اضافه کند. با تمام این اوصاف، برای تجربه‌ی بازی می‌توانید از لینک‌های انتهای مطلب استفاده کنید.

Garena Free Fire MAX

Garena Free Fire MAX

سازنده: GARENA INTERNATIONAL قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1700/933 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۸ مهر ۱۴۰۰

    فقط PUBG

مطالب پیشنهادی