ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان، موجود دریایی مرموز و غول پیکری را هنگام کاوش در کشتی غرق شده کشف کردند

خدمه کشتی تحقیقاتی OceanXplorer شرکت «اوشن‌ایکس» در اواخر سال ۲۰۲۰ در دریای سرخ با موجود دریایی عظیم و اسرارآمیزی مواجه شدند. اکنون یک سال پس از این ماجرا این شرکت تحقیقاتی اطلاعات بیشتری در مورد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

خدمه کشتی تحقیقاتی OceanXplorer شرکت «اوشن‌ایکس» در اواخر سال ۲۰۲۰ در دریای سرخ با موجود دریایی عظیم و اسرارآمیزی مواجه شدند. اکنون یک سال پس از این ماجرا این شرکت تحقیقاتی اطلاعات بیشتری در مورد این موجود فاش کردند که هنگام بررسی لاشه کشتی مسافربری Peta در عمق ۸۵۰ متری از کنار آن‌ها عبور کرده است.

«مایک وکیون» جانورشناس و متخصص ماهی مرکب ویدیو محققان را بررسی کرده و به عقیده او علیرغم ابعاد آن، این موجود به دلیل تناسب بدن و شکل باله‌هایش یک ماهی مرکب غول پیکر نیست. در ویدیو منتشر شده از سوی اوشن‌ایکس، تجزیه و تحلیل وکیون و حرکت بسیار سریع این موجود عجیب را نشان می‌دهد.

موجود دریایی

«متی رودریگ» سرپرست برنامه علمی اوشن‌ایکس، ادعا می‌کند این موجود دریایی که به عقیده او از یک انسان نیز بزرگتر بود را برای اولین بار هنگام عبور از کنار کمان لاشه کشتی دیده است. محققان دیگر نیز در طول غواصی‌های بعدی خود همان ماهی مرکب یا نمونه‌های دیگری را مشاهده کردند. به گفته وکیون آن‌ها نشان دهنده گونه غول پیکری از ماهی مرکب پرنده بنفش هستند.

برنامه اوشن‌ایکس روی تحقیقات اقیانوس، اکتشافات، توسعه و حفاظت متمرکز است. هدف آن‌ها در ماموریت دریای سرخ پاسخ به این سوال بود که «گونه‌های دریایی دریای سرخ به چه صورت رشد می‌کنند؟» محققان در این برنامه و دریای سرخ موجودات بزرگی مانند ماهی مرکب و مکان‌هایی با مرجان‌های مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی را کشف کردند.

اوشن‌ایکس در وب‌سایت خود عنوان می‌کند:

امیدواریم اطلاعات جمع‌آوری شده در حمایت از حفظ و احیای اکوسیستم‌های دریایی و صخره‌های مرجانی در سراسر جهان بسیار ارزشمند باشد.

دریای سرخ یکی از بهترین آزمایشگاه‌های طبیعی کره زمین محسوب می‌شود که با دمای شدید و آب شور خود طیف وسیعی از زیستگاه‌های نادر روی زمین در آن یافت می‌شود. برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر از پروژه اوشن‌ایکس در دریای سرخ می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی