ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دانش آموزان، دانشجویان و اساتید تا پایان امروز

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد آخرین مهلت ثبت‌نام بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب، تا پایان امروز است. با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد آخرین مهلت ثبت‌نام بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب، تا پایان امروز است.

با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز دانش آموزان و دانشجویان و اساتید به اینترنت برای ادامه روند آموزشی، دولت اقداماتی برای کمتر شدن هزینه‌ این اقشار انجام داده است. به عنوان مثال رایگان کردن سامانه شاد و دیگر سامانه‌های آموزشی مانند سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت و ارائه اینترنت رایگان به این اقشار از دیگر تصمیم‌های دولت برای تسهیل آموزش آنلاین شمرده می‌شود.

آنطور که وزارت ارتباطات اعلام کرده بسته‌های ترافیک رایگانی به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفته شده که از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود و برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش‌ماهه در نظر گرفته شده است. 

در حالی که ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان از هفتم مهرماه در سامانه ictgifts.ir آغاز شده بود، «ستار هاشمی»، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایسنا گفته «آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان، ساعت ۲۴ امروز ۱۸ مهرماه است.» به همین منظور معلمان، اساتید و دانشجویانی که تا کنون اقدام به دریافت اینترنت نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان امروز به سامانه مراجعه و برای دریافت اینترنت اقدام کنند.

همه مشمولان می‌توانند برای دریافت بسته هدیه اینترنت رایگان و اطلاعات بیشتر، به این سامانه مراجعه کنند و با کد ملی و شماره تلفن همراه خود فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند. در این طرح امکان فعال‌سازی و دریافت این بسته‌ها روی تلفن همراه و یا تلفن ثابت (ADSL) متقاضیان پیش‌بینی شده است. با توجه به اینکه فقط یکبار امکان نام‌نویسی در سامانه وجود دارد و شماره تلفن همراه نیز باید تحت مالکیت فرد ثبت‌نام کننده باشد، بنابراین متقاضیان در درج اطلاعات مربوط به خود دقت کافی را داشته باشند.

هاشمی در این باره اعلام کرد: «مهلت ثبت‌نام جهت دریافت بسته‌های هدیه اینترنت رایگان تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۸ به پایان می‌­رسد. با توجه به غیرفعال شدن سامانه ثبت‌نام از فردا، لازم است که همه افراد متقاضی و واجد شرایط شامل کلیه دانشجویان، طلاب، اساتید و معلمان که تاکنون موفق به ثبت‌­نام در سامانه نشده‌­اند، حداکثر تا ساعت ۲۴ امشب با مراجعه به نشانی ictgifts.ir و از طریق درج کد ملی و شماره تلفن همراه خود فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.»

وی همچنین تاکید کرده که امکان شکایت برای کسانی که کد ملی‌شان در سامانه وجود ندارد نیز فراهم شده است: «امکان ثبت اعتراض برای کلیه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش­‌بینی شده است و پس از فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به زودی در حساب کاربری ایشان نیز اختصاص خواهد یافت. لذا این دسته از افراد نیز به‌­منظور دریافت بسته باید قبل از اتمام مهلت ثبت‌­نام، حتماً درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.»

به گفته هاشمی فعال‌­سازی بسته برای بخشی از افراد که در روزهای ابتدایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کرده بودند، آغاز شده است و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز از فردا آغاز و طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Delavar Hoseini
    Delavar Hoseini | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    samsung

  • Delavar Hoseini
    Delavar Hoseini | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    این تاکی مهلت داره

  • . .
    . . | ۱۹ مهر ۱۴۰۰

    سلام آیا تمدید میشه؟

مطالب پیشنهادی