ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واتس‌اپ احتمالا به قابلیت ناشناخته Community مجهز می‌شود

بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک فایل APK، واتس‌اپ در حال کار روی قابلیت جدیدی به نام Community یا «انجمن» است. با این حال، هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این قابلیت چیزی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک فایل APK، واتس‌اپ در حال کار روی قابلیت جدیدی به نام Community یا «انجمن» است. با این حال، هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این قابلیت چیزی شبیه شبکه‌های اجتماعی است یا نوعی چت روم به حساب می‌آید.

به گزارش XDA Developers، بررسی فایل APK واتس‌اپ بتا ۲.۲۱.۲۱.۶ از وجود قابلیت اجتماعی جدیدی در واتس‌اپ خبر می‌دهد. منتها نمی‌دانیم که این ویژگی دقیقا چیست یا چگونه کار می‌کند. در بخشی از کد این فایل گفته شده انجمن‌ها یک لینک دعوت‌نامه دارند که به بقیه اجازه ملحق شدن می‌دهند. کاربران می‌توانند لینک‌ها را در قالب کد QR هم دریافت کنند.

در قسمت دیگری نوشته شده همه کاربران واتس‌اپ می‌توانند با دنبال کردن لینک‌ها وارد و عضو انجمن‌ها شوند. انجمن‌ها هم مثل گروه‌ها مدیرانی با امکانات ویژه خواهند داشت. مدیران انجمن‌ها می‌توانند اجازه ارسال پیام‌هایی را بدهند که تاکنون بارها در انجمن فوروارد شده است. آن‌ها قادرند توضیحات انجمن را تغییر دهند یا کاری کنند که فقط مدیران قابلیت ارسال پیام داشته باشند. البته امکان اعطای مجوز به کاربران برای اعمال تغییرات در انجمن‌ها هم وجود خواهد داشت.

با این وجود، هنوز مشخص نیست که انجمن‌ها چگونه از گروه‌های واتس‌اپ متمایز می‌شوند. XDA می‌گوید این دو قابلیت احتمالا در کنار یکدیگر در دسترس قرار می‌گیرند. ویژگی جدید واتس‌اپ یادآور ویژگی کانال‌ها در اپلیکیشن تلگرام است. البته با توجه به توصیفات فعلی کارکرد کانال‌ها با انجمن‌ها کمی فرق می‌کند، ولی منطقی است که واتس‌اپ هم بخواهد قابلیتی در کنار گروه‌ها داشته باشد و بستر نشر محتوا را به شکل متفاوتی به کاربران ارائه کند.

واتس‌اپ در چند وقت اخیر سخت در حال کار روی چند ویژگی جدید بوده است. این شرکت ابتدا طراحی جدیدی را برای صفحه چت پیام‌رسان خود به ارمغان آورد و امکانات مربوط به پیام‌های محوشونده را به‌صورت بتا ارائه کرد. امروز هم مشخص شد که قابلیت توقف و ضبط مجدد پیام‌های صوتی به واتس‌اپ می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی