ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

یک مهندس رباتیک آیفون X را به درگاه USB-C مجهز کرد [تماشا کنید]

به‌رغم تمام شایعات و درخواست‌ها، اپل هنوز آیفونی با درگاه USB-C نساخته، اما یک دانشجوی مهندسی رباتیک توانسته این درگاه را روی یک آیفون X کار بگذارد و علاوه بر فراهم‌سازی قابلیت شارژ، امکان انتقال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

به‌رغم تمام شایعات و درخواست‌ها، اپل هنوز آیفونی با درگاه USB-C نساخته، اما یک دانشجوی مهندسی رباتیک توانسته این درگاه را روی یک آیفون X کار بگذارد و علاوه بر فراهم‌سازی قابلیت شارژ، امکان انتقال اطلاعات را فراهم کند.

«کن پیلونل» در طی چند ماه زمان آزاد خود را روی این پروژه سپری و کابل‌های USB-C و لایتنینگ زیادی را مصرف کرد تا بالاخره یک آیفون USB-C بسازد. پیلونل ابتدا در ماه مه نمونه اولیه‌ای ساخت که اجازه می‌داد باتری آیفون از طریق درگاه USB-C شارژ شود. این پروتوتایپ آن‌قدر بزرگ بود که درون آیفون جا نمی‌شد، پس او مجبور شد سیم‌های اضافه را حذف کند و درگاه را درون آیفون قرار دهد.

پیلونل با مهندسی معکوس کانکتور سفارشی C94 اپل، PCB اختصاصی خودش را ساخت تا درون آیفون قرار بگیرد. او حالا در ویدیویی در کانال یوتیوب خود نشان داده که چگونه می‌توان با کارگذاری درگاه USB-C روی آیفون X امکان شارژ و انتقال اطلاعات را فراهم کرد.

پیلونل در شرایطی آیفون X خود را دستکاری کرده که کمیسیون اروپا می‌خواهد سازندگان تلفن‌های هوشمند و سایر گجت‌های الکترونیکی را به استفاده از درگاه USB-C وادار کند. بنابراین احتمالا اپل هم در سال‌های آینده مجبور می‌شود از درگاه USB-C روی آیفون استفاده کند یا محصولی بسازد که اصلا درگاهی ندارد و صرفا از طریق ارتباطات بی‌سیم شارژ می‌شود یا اطلاعات خود را ارسال و دریافت می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست که پیلونل قصد دارد جزئیات PCB اختصاصی خود را منتشر کند تا بقیه هم بتوانند از این روش استفاده کنند یا خیر. او دانشجوی کارشناسی ارشد رباتیک در موسسه فدرال فناوری سوئیس است و قبلا با دستکاری Xiaomi Mi Wireless Car Charger توانسته بود شرایط شارژ گلکسی فولد را روی این دستگاه فراهم کند.

اپل پارسال فناوری مگ‌سیف را به آیفون ۱۲ آورد ولی همچنان خبری از USB-C نیست. به همین خاطر حدس زده می‌شود که کوپرتینویی‌ها در نهایت درگاه‌های سیمی را کنار بگذارند و فقط با فناوری‌های بی‌سیم کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی