ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل آپدیت‌های iOS 15.0.2 و watchOS 8.0.1 را منتشر کرد

اپل امروز iOS 15.0.2 را به عنوان دومین آپدیت iOS 15 و watchOS 8.0.1 را به عنوان اولین آپدیت watchOS 8 برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند خود منتشر کرد. هر دو به‌روزرسانی برای رفع مشکلات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اپل امروز iOS 15.0.2 را به عنوان دومین آپدیت iOS 15 و watchOS 8.0.1 را به عنوان اولین آپدیت watchOS 8 برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند خود منتشر کرد. هر دو به‌روزرسانی برای رفع مشکلات و باگ‌های کوچک در دسترس قرار گرفته‌اند.

بر اساس یادداشت انتشار اپل، آپدیت iOS 15.0.2 مشکلی را برطرف می‌کند که باعث حذف تصاویر از گالری می‌شد. در واقع اگر تصویری را از پیامک‌های اپ Messages ذخیره و بعد آن پیامک را حذف می‌کردید، تصویر مربوطه از گالری هم ناپدید می‌شد.

این به‌روزرسانی همچنین مشکلی را رفع می‌کند که باعث می‌شد کیف پول چرمی مگ‌سیف آیفون به اپلیکیشن Find My وصل نشود. باگ دیگری که در این نسخه اصلاح شده موجب می‌شد ایرتگ در زبانه Find My Items نمایش داده نشود. iOS 15.0.2 ایرادی را حل می‌کند که اجازه نمی‌داد ریستور یا آپدیت دستگاه از طریق Finder یا آیتونز در آیفون ۱۳ به درستی انجام شود.

اپل iPadOS 15.0.2 را هم منتشر کرده تا مشکلات مشابهی را برطرف کند. این شرکت می‌گوید آپدیت گوشی‌ها و تبلت‌ها به رفع آسیب‌پذیری خطرناکی می‌پردازد که می‌تواند به اپلیکیشن‌ها اجازه اجرای کد با دسترسی سطح کرنل را بدهد. اپل می‌گوید این آسیب‌پذیری احتمالا تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت نصب آپدیت‌ها را به همه کاربران توصیه می‌کند.

در آن سو، watchOS 8.0.1 برخی مشکلات اپل واچ سری ۳ را حل می‌کند. مثلا برخی کاربران این ساعت هوشمند قادر نبودند به‌درستی روند دانلود و نصب آپدیت‌ها را ببینند. به‌علاوه، تنظیمات Accessibility در اختیار شماری از کاربران اپل واچ سری ۳ قرار نداشت. ولی این مشکلات با watchOS 8.0.1 برطرف شده است.

برای نصب این آپدیت کافیست به اپلیکیشن Apple Watch در آیفون بروید و از بخش General > Software Update اقدام کنید. البته برای نصب این به‌روزرسانی باید حداقل ۵۰ درصد شارژ باتری داشته باشید و در نزدیکی آیفون خود قرار بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی