ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: iOS از اندروید ایمن‌تر است چون اجازه نصب برنامه از خارج اپ استور را نمی‌دهد

اپل در واکنش به «قانون بازارهای دیجیتال» پیشنهادی از سوی کمیسیون اروپا که این شرکت را به فراهم‌سازی بستر نصب اپ از خارج اپ استور وادار می‌کند، در گزارشی طولانی به ریسک‌های مربوط به امنیت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

اپل در واکنش به «قانون بازارهای دیجیتال» پیشنهادی از سوی کمیسیون اروپا که این شرکت را به فراهم‌سازی بستر نصب اپ از خارج اپ استور وادار می‌کند، در گزارشی طولانی به ریسک‌های مربوط به امنیت و حریم خصوصی این روش نصب اپلیکیشن پرداخته و مدعی شده که علت امنیت بالاتر iOS نسبت به اندروید همین مسئله است.

سند جدید اپل با عنوان «ساخت یک اکوسیستم قابل اعتماد برای میلیون‌ها اپلیکیشن» می‌گوید بدافزارها و تهدیدات امنیتی در پلتفرم‌هایی که امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کنند، به وفور دیده می‌شود. این شرکت با اشاره به گزارش ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نوکیا می‌گوید میزان بدافزارهای اندروید به همین دلیل ۱۵ تا ۴۷ برابر بیشتر از iOS بوده است.

از سوی دیگر، اپل مدعی است که بدافزارها به ندرت به iOS راه پیدا می‌کنند و بسیاری از حملات به‌صورت متمرکز و از سوی سازمان‌های دولتی انجام شده است. این شرکت می‌گوید کارشناسان به‌طور کلی قبول دارند که iOS ایمن‌تر از اندروید است چون اپل از نصب جانبی اپلیکیشن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

کوپرتینویی‌ها تاکید دارند که تصویب قوانین جدید برای نصب جانبی برنامه‌ها باعث حذف برخی تدابیر امنیتی علیه دسترسی‌های شخص ثالث به اجزای سخت‌افزاری و کارکردهای غیرعمومی سیستم عامل می‌شود و امنیت و حریم خصوصی کاربران را به خطر می‌اندازد.

اپل می‌گوید با این کار حتی کسانی که مایل به نصب جانبی اپلیکیشن‌ها نباشند و بخواهند به استفاده از اپ استور ادامه دهند هم در معرض خطر قرار می‌گیرند، چون ممکن است برنامه‌ای که برای کار، تحصیل یا سایر امور خود به آن نیاز دارند، در خارج از اپ استور ارائه شود. به‌علاوه، مجرمان سایبری نیز می‌توانند با تقلید از ظاهر اپ استور یا تبلیغ قابلیت‌های رایگان و ویژه کاربران را به نصب بدافزارها فریب دهند.

این شرکت در ادامه مثال‌های بیشتری را از بدافزارهای رایج در دنیای پلتفرم‌های موبایلی از جمله اندروید ارائه و استدلال‌های بیشتری را برای مخالفت با نصب اپلیکیشن‌ها از خارج اپ استور مطرح کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Kamy Moli
    Kamy Moli | ۲۳ مهر ۱۴۰۰

    دوستام من تصمیم گرفتم از این به بعد خودمو توی خونه حبس کنم چون ممکنه برم بیرون و یه نفر با چاقو بهم حمله ور بشه.

  • Kamy Moli
    Kamy Moli | ۲۳ مهر ۱۴۰۰

    دوستان من تصمیم گرفتم تا آخر عمرم خودمو توی خونم حبس کنم چون ممکنه برم توی خیابون و ماشین بهم بزنه

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    بنجامین فرانکلین از پدران امریکا و صاحب تصویر روی 100 دلاری امریکایی سال ها پیش بدرستی گفت

    ؛ آنان که آزادی را فدای امنیت می کنند، نه شایستگی آزادی را دارند و نه لیاقت امنیت را؛

    • avvvvab
      avvvvab | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

      آزادی -دروغی مزخرف است که در غرب وحشی هم وجود ندارد- با امنیّت قابل مقایسه نیست
      آنکه امنیّت را فدای آزادی کند، دشمن انسانیّت است. شیطان متکبری است که اخلاق را بر نمی‌تابد میخواهد آدمها مثل حیوانات در قانون جنگل یله و بی‌سرپرست باشند. تا حزب ماسونی بی هیچ پروایی هر غلطی دلش میخواهد بکند، گرگ بازاری همه را بچاپد و هیچکس نتواند اعتراضی نماید زیرا که با دموی کراسی مواجه میشود.
      بازار سیاه، بلک‌واتر، بلک‌نت و هر ویروس و پلیدی و بی‌بندوباری محصول این آزادی است که خوشبختانه اربابش لو داده و بحق در تعارض با امنّیت است.
      البته این نکتۀ بسیار مهمّ و ظریف ناگفته نماند که برخی از پادوها یا رقبای امپریالیزم هم، ملّت را از این سو سرکیسه میکنند. مثل نظام کمونیستی که به بهانۀ امنیّت، آزادگی انسانها را گرفت و همه را بردۀ نظام پلیدتری و «خسر الدّنیا و الآخرة» نمود.
      آزادی واژه‌ای دوپهلوست که بی‌ ایمان و اخلاق، در هرصورت خطرناکست چه ویروس‌ساز باشد چه آنتی‌ویروس فروش!
      امّا در نظام إلٰهی و دولت کریمۀ صاحب الزمان (عج) چنان امنیّتی برقرار خواهد شد که اگر زن جوانی بخواهد طبَق جواهرات بر سر نهاده شبانه و تنها از بغداد به شام روَد، هیچکس و هیچ‌چیز حتّیٰ خار بیابان هم مانعش نشود. این اوج آزادی و آزادگی است که مسلّماً بدون امنیّت کامل، در خوابش هم نمی‌توان دید.
      پس بجای بردگی بندگان خطاکار، بندۀ خدای والا و تابع محض جانشینش (عج) باشیم تا به عزّت دنیا قبل از سربلندی آخرت رسیم.
      موثق‌ترین راه رهایی از بلایای زمینی و آسمانی، ساختن با خداست:
      توبه و استغاثه کنیم و ردّ مظالم، احسان و خیرخواهی نمائیم و صلۀ أرحام، نذر و صدقه دهیم، دعای خیر برای غیر کنیم و کارهای عامّ المنفعه، نماز شب بخوانیم + ترک اخلاق بد و گناه صغیره
      و السلام

      • realtime
        realtime | ۲۲ مهر ۱۴۰۰

        آره میدونم، ازادی دروغه. زیادی به امثال یه عده استاد نما گوش دادی. خودت برده حرف همونایی. حالا هی وعده بده.

    • realtime
      realtime | ۲۲ مهر ۱۴۰۰

      چه فشاری خوردن اپل فنا از این کامنت

مطالب پیشنهادی