ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اثر واکسن سینوفارم بر امیکرون
علمی

توصیه سازمان بهداشت جهانی: به افراد مسن که واکسن سینوفارم زده‌اند، دوز سوم تزریق شود

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند افراد با سیستم ایمنی ضعیف و بالای ۶۰ سال که دو دوز واکسن چینی سینوفارم و سینوواک را دریافت کرده‌اند،‌ یک تا سه ماه بعد از دریافت دوز دوم، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند افراد با سیستم ایمنی ضعیف و بالای ۶۰ سال که دو دوز واکسن چینی سینوفارم و سینوواک را دریافت کرده‌اند،‌ یک تا سه ماه بعد از دریافت دوز دوم، بهتر است با دوز تقویتی واکسینه شوند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید با توجه به اینکه این افراد با سطح ایمنی پایین‌تر در معرض ابتلا به عفونت شدید قرار دارند،‌ بهتر است دوز تقویتی را دریافت کنند.

گروه مشاوره راهبردی متخصصان در مورد ایمن‌سازی می‌گوید دوز سوم واکسن کرونا باید به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون در نظر گرفته شود و خصوصا این موضوع برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کرونا هستند،‌ توصیه می‌شود.

«کیت اوبراین»، مدیر بخش واکسن WHO با اشاره به افراد دارای ایمنی پایین به دلیل شرایطی که دارند،‌ می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که برای داشتن سطح ایمنی بالاتر لازم است تزریق دوز سوم در برنامه واکسیناسیون چنین گروه‌هایی درنظر گرفته شود.

این هیئت همچنین به افراد بالای ۶۰ سال توصیه می‌کند که یک تا سه ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا چینی سینوفارم و سینوواک،‌ دوز تقویتی را دریافت کنند. مستندات مربوط به مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که کارایی این واکسن در طول زمان کاهش پیدا می‌کند و باید به این طریق به اثربخشی بالاتر آن کمک کرد.

«یواخیم هومباخ»، دبیر هیئت مستقل متخصصان در جلسه پنج روزه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد اعلام کرد:

«داده‌های آماری براساس مشاهدات میدانی نشان می‌دهند که واکسن‌های سینوفارم و سینوواک پس از دوز دوم و با گذشت زمان اثربخشی کمتری خواهند داشت. با توجه به اینکه تزریق دوز سوم می‌تواند پاسخ ایمنی قوی‌تری ایجاد کند،‌ بنابراین توصیه می‌کنیم برای حفاظت بیشتر این کار انجام شود.»

در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان تزریق شده است. ماهانه حدود ۱.۵ میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان در دسترس قرار می گیرد که برای واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان سال کافیست، اما توزیع نابرابر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    تا سه نشه، بازی نشه!

مطالب پیشنهادی