ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پیشتاز در سودآوری: ۷۵ درصد سود بازار گوشی‌های هوشمند به آیفون‌ها تعلق دارند

هرچند اپل بیشتر از سایر تولیدکنندگان موبایل به بازار عرضه نمی‌کند، اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که بیشترین میزان سود جهانی بازار موبایل حتی پیش از عرضه آیفون ۱۳ به کوپرتینویی‌ها تعلق داشته است. به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

هرچند اپل بیشتر از سایر تولیدکنندگان موبایل به بازار عرضه نمی‌کند، اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد که بیشترین میزان سود جهانی بازار موبایل حتی پیش از عرضه آیفون ۱۳ به کوپرتینویی‌ها تعلق داشته است.

به گفته کانترپوینت، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، گوشی‌های آیفون تنها ۱۳ درصد عرضه جهانی را تشکیل داده‌اند، اما زمانی که از درآمد و سود صحبت شود، داستان بسیار متفاوت خواهد بود. اپل و گوشی‌های آیفون ۴۰ درصد از درآمد جهانی بازار موبایل و ۷۵ درصد از سود آن را به خود اختصاص داده‌اند.

در گزارش این موسسه آمده است:

«اپل بزرگترین تولیدکننده سود و درآمد از بازار گوشی بوده است. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با وجود سهم ۱۳ درصدی آیفون‌ها در بازار، ۷۵ درصد از کل سود این بازار و ۴۰ درصد از درآمد آن به کوپرتینویی‌ها تعلق داشته است.»

در ادامه گزارش می‌خوانیم:

«هرچند این عملکرد قدرت برند اپل را نشان می‌دهد، آمار آن همچنان پایین‌تر از اوج سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ است که در آن زمان سهم درآمد آیفون به میزان قابل توجه ۵۰ درصد و سود آن از بازار موبایل از ۵۱ درصد به ۸۶ درصد رسیده بود. سهم گوشی‌های آیفون در همین زمان از ۹ به ۱۷ درصد رسید. افزایش سودآوری نشان‌دهنده موفقیت اولین سری آیفون با پشتیبانی از شبکه 5G بوده است.»

به گفته این شرکت تحلیلی، مصرف‌کنندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری به اکوسیستم اپل علاقه‌مند هستند.

سودآوری اپل نشان‌دهنده این واقعیت است که تنها دستگاه‌های برتر را به فروش می‌رساند. در حالی که بسیاری از برندهای اندرویدی گوشی‌هایی با قیمت مختلف به بازار عرضه می‌کنند و برخی موارد اگر ضرر نداشته باشند به سختی سودآور هستند. در گزارش ماه گذشته این شرکت نیز عنوان شده بود سهم اپل در بازار گوشی‌های گران‌تر از ۴۰۰ دلار ۵۷ درصد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ مهر ۱۴۰۰

    پیشتاز در کلاه برداری
    این همه سود برای چی اونوقت

مطالب پیشنهادی