ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قرارداد ۲۲ میلیارد دلاری هدست واقعیت مجازی مایکروسافت با ارتش آمریکا به تعویق افتاد

ارتش آمریکا در سال جاری میلادی قراردادی ۲۲ میلیارد دلاری برای استقرار سیستم تقویت بصری یکپارچه هدست واقعیت افزوده مایکروسافت جهت استفاده سربازان با این شرکت منعقد کرد. اکنون گفته می‌شود زمان انجام پروژه با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

ارتش آمریکا در سال جاری میلادی قراردادی ۲۲ میلیارد دلاری برای استقرار سیستم تقویت بصری یکپارچه هدست واقعیت افزوده مایکروسافت جهت استفاده سربازان با این شرکت منعقد کرد. اکنون گفته می‌شود زمان انجام پروژه با هدف انجام آزمایش‌های بیشتر تا سپتامبر ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

رویترز و Windows Central گزارش می‌دهند که ارتش ایالات متحده استقرار سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) مبتنی بر HoloLens را یک سال دیگر و تا سپتامبر ۲۰۲۲ به تعویق انداخته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد این تاخیر به دلیل انجام آزمایش‌های عملیاتی بیشتر برای استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی است.

بازرس کل وزارت دفاع در ماه اکتبر بازرسی خود را آغاز کرده بود تا مشخص شود سیستم مایکروسافت الزامات آن‌ها را برآورده می‌کند یا خیر. البته هنوز مشخص نیست که این تاخیر با بررسی‌های او ارتباطی داشته باشد.

مایکروسافت

همچنین به نظر نمی‌رسد که فناوری نظامی HoloLens مشکلی داشته باشد. ارتش اعلام کرد که به قرارداد ۲۲ میلیارد دلاری IVAS به صورت کامل پایبند است و آزمایش‌هایی را تا ماه سپتامبر انجام داده بود. این شعبه در نظر داشت تا سال مالی ۲۰۲۲ که به سپتامبر سال آینده ختم می‌شود، آزمایش‌ها خود را به صورت منظم انجام دهد.

فناوری IVAS به عنوان یک دستیار رزمی و یک ابزار آموزشی عمل می‌کند. با استفاده از این سیستم می‌توان موقعیت تیم‌ها و سایر داده‌های حیاتی را مشاهده کرد که با وجود دید در شب همه چیز کامل می‌شود. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد برخی ویژگی‌های مورد استفاده در بازی‌های ویدیویی را برای سازمان‌های نظامی ارائه کند.

با این وجود کارکنان مایکروسافت از مدت‌ها پیش نسبت به حمایت مستقیم این شرکت از ارتش و جنگ اعتراض خود را نشان داده‌اند، به ویژه اینکه کارمندان در تصمیم این شرکت برای توسعه این فناوری هیچ مشارکتی نداشتند. با این وجود به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت قصد تغییر نظر خود را داشته باشد. ردموندی‌ها عقیده دارند که IVAS راهی برای کمک و محافظت از نیروها محسوب می‌شود و از دست دادن این قرارداد ضربه بزرگی برای مایکروسافت و فناوری ترکیبی هولولنز آن‌ها محسوب خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    همه شرکت های فناوری آمریکایی باید در خدمت ارتش آمریکا باشن
    ولی شرکت های چینی برای ارتش چین نه

مطالب پیشنهادی