ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییری بزرگ در طراحی: نسل جدید مک‌بوک پرو با ناچ نمایشگر از راه می‌رسد؟

اپل چند روز دیگر مراسم «Unleashed» را برگزار می‌کند که در آن احتمالا شاهد رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو خواهیم بود. حالا طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند این محصولات را به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل چند روز دیگر مراسم «Unleashed» را برگزار می‌کند که در آن احتمالا شاهد رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو خواهیم بود. حالا طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند این محصولات را به ناچ بالای نمایشگر مجهز کنند تا وبکم درون آن قرار بگیرد و با یک تغییر بزرگ در طراحی روبه‌رو شویم، اما آیا ناچ آیفون‌ها به مک‌بوک‌ها می‌آید؟

این اطلاعات از سوی یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی چینی «Weibo» منتشر شده و به نظر می‌رسد ابعاد این ناچ مشابه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ خواهد بود. با این حال یکی از منابع دنیای فناوری با حساب توییتری «DuanRui» چنین ادعای را اشتباه و یک شوخی خوانده. در این میان یکی از کاربران ردیت که سابقه‌ای در افشای اطلاعات محصولات شرکت‌های مختلف ندارد، مدعی شده که با منابع زنجیره تامین صحبت کرده و استفاده از ناچ را تایید می‌کند.

طبق این پست ردیت، نسل جدید مک‌بوک پرو از یک ناچ استاندارد بهره می‌برد، با این حال فاقد سیستم فیس آیدی است و در آن شاهد استفاده از وبکم 1080p، سنسور True Tone و یک میکروفن خواهیم بود.

حتی اگر اپل بتواند در بالای نمایشگر ناچ قرار دهد، حاشیه‌های اطراف نمایشگر ضخامت یکسانی نخواهند داشت. این احتمال وجود دارد که چنین سبکی طراحی به مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ با طراحی جدید بیاید.

نسل جدید مک‌بوک پرو

یکی از سوالات مهمی که برای این سبک طراحی وجود دارد، نحوه تغییر در طراحی مک او اس برای سازگاری با آن است. استفاده از ناچ باعث می‌شود بخشی از نوار منو از بین برود. علاوه بر این، اگر اپل بخواهد از ناچ مشابه آیفون ۱۲ در نسل جدید مک‌بوک پرو استفاده کند، چرا برنامه‌ای برای افزودن سیستم فیس آیدی به آن ندارد؟ این سوالات می‌تواند صحت شایعه اخیر را زیرسوال ببرد.

یکی دیگر از شایعات مربوط به نسل جدید مک‌بوک پرو که در پست ردیت به آن برمی‌خوریم، مشکی شدن تمام بخش کیبورد است که یکی از بزرگترین تغییرات ظاهری کیبورد در چند سال اخیر محسوب می‌شود.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که ناچ به یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون‌ها در سال‌های اخیر تبدیل شده، هرچند طبق برخی شایعات در آیفون ۱۴ با حفره درون نمایشگر روبه‌رو می‌شویم، اما شاید کوپرتینویی‌ها بخواهند چنین سبک طراحی را به لپ‌تاپ‌هایش بیاورند. با این حال حداقل به نظر نمی‌رسد در مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید چنین سبک طراحی را شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی