ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

Marvel R Electric کراس اوور برقی MG برای رقابت در بازار اروپا

ام‌‌جی موتورز (MG Motors) با عرضه کراس‌اوور برقی Marvel R Electric قصد دارد سهم خود را از بازار اروپا افزایش دهد. این کراس‌اوور که از سال گذشته در چین به فروش می‌‌رسد، در حقیقت نسخه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

ام‌‌جی موتورز (MG Motors) با عرضه کراس‌اوور برقی Marvel R Electric قصد دارد سهم خود را از بازار اروپا افزایش دهد. این کراس‌اوور که از سال گذشته در چین به فروش می‌‌رسد، در حقیقت نسخه بازطراحی شده از رووی Marvel X بوده و در سه تریم کامفورت، لاکشری و پرفورمنس به فروش خواهد رسید.

دو تریم کامفورت و لاکشری به یک پیشرانه دو موتوره مجهز هستند. این موتورها روی محور عقب قرار دارند و می‌توانند در مجموع 177 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. با اتکا به این پیشرانه Marvel R Electric صفر تا صد را در عرض 7.9 ثانیه طی کرده و قادر است نهایت سرعت خود را به 200 کیلومتر در ساعت برساند.

تریم پرفورمنس همانطور که قابل حدس است، قدرتمندتر بوده و به پیشرانه سه‌موتوره مجهز است. این سه موتور با همکاری هم 284 اسب بخار قدرت و 665 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در عرض 4.9 ثانیه سرعت Marvel R Electric را به صد کیلومتر در ساعت می‌رسانند. حداکثر سرعت این تریم هم 200 کیلومتر در ساعت است.

هر سه تریم ارائه‌شده در اروپا دارای باتری 70 کیلووات ساعتی هستند. با اتکا به این باتری و بر اساس استاندارد WLTP امکان پیمایش مسافتی برابر با 402 کیلومتر برای نسخه‌های دوموتوره وجود دارد. این رقم برای نسخه سه‌موتوره یا همان پرفورمنس برابر با 370 کیلومتر است. به گفته ام‌جی موتورز پک باتری Marvel R Electric از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با 43 دقیقه اتصال به چنین سوکتی میزان شارژ آن از 5 به 80 درصد می‌رسد.

نکته جالب اینکه Marvel R Electric از تکنولوژی Vehicle-to-Load نیز بهره‌مند است و می‌تواند سایر سیستم‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی خارجی را شارژ کند.  

ام‌جی تاکید دارد کابین Marvel R Electric بسیار جادار بوده و از مواد مرغوب در قسمت‌های مختلف آن استفاده شده است. قسمت بار این کراس‌اوور چینی-انگلیسی 357 لیتر ظرفیت دارد، صندوق جلو هم 150 لیتر فضا برای حمل لوازم مختلف ارائه می‌کند.

اما بدون تردید جالب‌ترین ویژگی کابین Marvel R Electric نمایشگر بزرگ 19.4 اینچی است که داشبورد را به کنسول میانی متصل می‌کند. این نمایشگر عظیم به سیستم اینفوتینمنت اختصاصی ام‎‌جی با نام iSmart مجهز است و پشتیبانی از اپل کارپلی، اندروید اتو و خدمات وب آمازون از مشخصات کلیدی آن هستند. یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی هم وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را در پشت فرمان بر عهده دارد.

ام‌جی Marvel R Electric از لحاظ تجهیزات دست‌پر وارد میدان می‌شود. برخی از تجهیزات استاندارد این خودرو عبارتند از سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، 4 پورت USB، سانروف پانورامیک و روکش چرم. در تریم لاکشری و پرفورمنس مواردی مثل دوربین 360 درجه، نورپردازی، گرمکن صندلی و سیستم صوتی با کیفیت Bose به لیست اضافه می‌شود. این کراس‌اوور برقی به سامانه ایمنی MG Pilot نیز تجهیز شده که دربردارنده 14 سیستم کمک رانندگی است.

در بازارهای اروپایی ام‌جی Marvel R Electric رقبایی چون فولکس واگن ID.4، اشکودا Enyaq iV و کیا Niro EV را پیش روی خود دارد. قیمت این خودرو در مدل پایه کامفورت 39,990 یورو اعلام شده؛ تریم‎‌های لاکشری و پرفورمنس نیز به ترتیب 43,990 و 47,990 یورو قیمت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی