ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
نقد و بررسی‌

بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس؛ بهترین دوربین برای فیلمبرداری [تماشا کنید]

آیفون ۱۳ پرو مکس را می‌توان بهترین گوشی دنیا دانست، چون ترکیبی فوق‌العاده از ویژگی‌های سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری را در خود جای داده است. یکی از بخش‌هایی که هر سال توسط اپل بهبود پیدا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

آیفون ۱۳ پرو مکس را می‌توان بهترین گوشی دنیا دانست، چون ترکیبی فوق‌العاده از ویژگی‌های سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری را در خود جای داده است. یکی از بخش‌هایی که هر سال توسط اپل بهبود پیدا می‌کند، قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری است و خانواده آیفون ۱۳ همگی در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. مدل‌های پرو و پرو مکس مثل همیشه بهترین دوربین‌ها را در اختیار شما می‌گذارند تا شایسته عنوان «پرو» باشند. در ویدیوی زیر دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو مکس را بررسی کرده‌ایم.

بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس

تماشای ویدیو از آپارات

تماشای ویدیو از یوتوب

همان‌طور که در ویدیوی بالا دیدید، آیفون ۱۳ پرو مکس تمام نیازهای شما را به‌عنوان یک عکاس یا فیلمبردار نیمه حرفه‌ای پاسخ می‌دهد. دوربین اصلی (واید) این گوشی همه‌کاره است و بالاترین کیفیت را در تمام شرایط نوری ارائه می‌کند. قابلیت جذب نور بیشتر این دوربین به‌خاطر سنسور بزرگ‌تر و دیافراگم بازتر، عملکرد کم‌نظیری را به ارمغان می‌آورد. عکاسی شبانه برای این دوربین کار سختی نیست و حتی در بسیاری از موارد، نیازی به استفاده از نایت‌مود ندارید.

کیفیت ویدیوهای دوربین واید آیفون ۱۳ پرو مکس هم فراتر از انتظار است. لرزشگیر فوق حرفه‌ای این دوربین که با روش جابجایی سنسور کار می‌کند، ویدیویی کاملاً روان و بدون لرزش را در اختیار شما قرار می‌دهد. جالب این‌که هنگام ضبط ویدیو متوجه عملکرد استثنایی این قابلیت نمی‌شوید و تنها پس از تماشای دوباره آن است که به کارآیی آن پی می‌برید.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ پرو مکس برای اولین بار به فوکوس خودکار مجهز شده و حتی می‌تواند روی سوژه‌هایی با فاصله حدود ۲ سانتی‌متر نیز فوکوس کند. بنابراین امکان عکاسی یا فیلمبرداری ماکرو را دارید. البته اپل اجازه انتخاب دستی این حالت را به شما نمی‌دهد. زمانی که دوربین را بیشتر از حالت معمول به سوژه نزدیک کنید، حالت ماکرو به‌شکل خودکار فعال خواهد شد. اپل می‌گوید به‌زودی امکان انتخاب دستی حالت ماکرو را به اپ دوربین اضافه خواهد کرد ولی تا آن زمان چاره‌ای جز عادت کردن به این وضعیت ندارید. عکاسی و فیلمبرداری ماکرو با دوربین این گوشی بسیار جذاب است و تا مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

دوربین تله‌فوتو آیفون جدید برای عکاسی و فیلم‌برداری در محیط تاریک چندان مناسب نیست. به‌خاطر ابعاد کوچک سنسور و گشودگی پایین دیافراگم، بسیاری از اوقات نمی‌توانید از این دوربین استفاده کنید. گاهی اوقات حتی در محیط‌های داخلی با نور مناسب نیز اپ دوربین به شما اجازه استفاده از دوربین تله‌فوتو را نمی‌دهد. با این حال در شرایط نوری مناسب می‌توانید کیفیت بالایی را از این دوربین انتظار داشته باشید، چه برای عکاسی و چه برای فیلمبرداری.

یکی از ویژگی‌های جدید دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس، امکان تنظیم پروفایل‌های رنگی یا به گفته اپل Photographic Styles است. به‌لطف این ویژگی، می‌توانید مقدار کنتراست و غلظت یا دمای رنگ را به دلخواه تنظیم کنید، یا یکی از ۴ پروفایل پیش‌فرض را فعال نمایید. انتخاب هرکدام از این حالت‌ها به سلیقه عکاسی شما برمی‌گردد ولی در مجموع می‌توان اضافه شدن قابلیت تنظیمات دستی به اپ دوربین آیفون را به فال نیک گرفت، هرچند به قیمت پیچیده‌تر شدن رابط کاربری تمام می‌شود.

حالت فیلمبرداری سینمایی هم ویژگی جدید دیگری‌است که به آیفون آمده است. این قابلیت را می‌توان مشابه حالت پرتره برای فیلمبرداری دانست که با کمی هوش مصنوعی آمیخته شده و می‌تواند به‌شکل خودکار روی چهره افراد مختلف حاضر در قاب تصویر فوکوس کند. البته این ویژگی با خطاهای معمول نیز همراه است و برای تهیه ویدیوی حرفه‌ای باید زمان زیادی صرف کنید.

تنها دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس که تغییر خاصی نکرده، دوربین سلفی است. عکس‌ها و ویدیوهای این دوربین در نور کافی کاملاً قابل قبول هستند اما در محیط تاریک نمی‌توانید روی آن حساب کنید. البته این دوربین هم قابلیت فیلم‌برداری سینمایی دارد و نتیجه مطلوبی را ارائه می‌دهد. توجه کنید که فیلمبرداری سینمایی در خانواده آیفون ۱۳ با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی و حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود، ضمن این‌که باید حتماً حالت High Efficiency را از تنظیمات دوربین انتخاب کنید.

آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از حرفه‌ای‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار برای عکاسی یا فیلم‌برداری است. اگرچه قابلیت‌های جدید این گوشی در دنیای موبایل کاملاً جدید نیستند و هرکدام از دوربین‌های این گوشی نیز به‌تنهایی بهترین دوربین دنیای موبایل محسوب نمی‌شوند، اما ترکیب کلی تمام دوربین‌ها و قابلیت‌ها باعث شده تا آیفون ۱۳ پرو مکس به یکی از بهترین گوشی‌های بازار برای کاربران نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای بدل شود، به‌خصوص افرادی که به فیلم‌برداری علاقه زیادی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی محمد رئوفی
    علی محمد رئوفی | ۲۶ مهر ۱۴۰۰

    سلام،چرا هنوز هیچ شرکتی نتونست قابلیت سایبرشات رو روی گوشیهای اندروید پیاده کنه؟

مطالب پیشنهادی