ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصویری منتسب به مک‌بوک پرو M1X با ناچ بالای نمایشگر منتشر شد

دیروز ایده جدیدی برای مک‌بوک پرو بعدی مطرح شد که به وجود ناچ در بالای نمایشگر این دستگاه اشاره می‌کرد. حالا تصویری به سطح اینترنت راه پیدا کرده که ظاهرا چنین ایده‌ای را برای صفحه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

دیروز ایده جدیدی برای مک‌بوک پرو بعدی مطرح شد که به وجود ناچ در بالای نمایشگر این دستگاه اشاره می‌کرد. حالا تصویری به سطح اینترنت راه پیدا کرده که ظاهرا چنین ایده‌ای را برای صفحه نمایش لپ‌تاپ اپل تایید می‌کند.

منبع آگاهی به نام DuanRui در توییتر تصویری را به اشتراک گذاشته که مک‌بوک پرو M1X را با ناچ بالای نمایشگر نشان می‌دهد. اگر به اجزای موجود در این تصویر نگاه کنید، می‌توانید دوربین فیس آیدی، میکروفن و حسگر نور محیطی را ببینید. با این حال، کاربری در ردیت مدعی شده که مک‌بوک پرو بعدی از فناوری فیس آیدی بهره نمی‌برد و اپل همچنان از حسگر اثر انگشت تاچ آیدی استفاده خواهد کرد.

با توجه به این که رویداد Unleashed اپل فردا شب برگزار می‌شود، نمی‌توانیم با اطمینان درباره صحت این تصویر نظر دهیم. ولی اگر این تصویر درست باشد، مک‌بوک پرو M1X با ناچ و حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف نمایشگر به بازار می‌آید. البته نباید فراموش کنیم که شایعه مربوط به ناچ در لپ‌تاپ اپل همین دیروز مطرح شد و ممکن است اعتباری نداشته باشد.

از سوی دیگر، توسعه‌دهنده‌ای به نام Saagar Jha متوجه شده که در یکی از بیلدهای Safari Technology Preview برای نمایشگر مک به safeAreaFrame API ارجاع داده شده است. این API شباهت زیادی به APIهای مورد استفاده در iOS دارد که کمک می‌کنند تا محتواها به درستی برای صفحه خمیده و ناچ آیفون و آیپد نشان داده شوند. با این حال، ایده «ناحیه امن» در مک‌ها برای بخش‌های دیگر رابط کاربری مثل نوار ابزار در حالت تمام صفحه نیز استفاده می‌شود. در نتیجه، این API ممکن است ارتباطی به ناچ نداشته باشد.

فراموش نکنیم که اگرچه امسال انتظار معرفی اپل واچ با طراحی جدیدی را داشتیم، اپل محصولی با طراحی آشنای نسل قبلی را معرفی کرد و بر همه گزارش‌های پیشین خط بطلان کشید. با این حساب، استناد به گزارش‌ها کار چندان راحتی نیست و همه چیز می‌تواند در رویداد فردا شب تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۲۵ مهر ۱۴۰۰

    چقدر مسخره! اپل به جای این که ناچو از گوشیاش حذف کنه داره به سایر محصولاتش هم میاره!! 🤦

مطالب پیشنهادی