ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشکیل کارزاری برای پخش زنده جلسات کمیسیون طرح صیانت؛ نمایندگان امروز تصمیم می‌گیرند

جمعی از فعالان فضای مجازی و مردم در راستای پخش زنده جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، کارزاری اینترنتی تشکیل دادند و از رئیس مجلس می‌خواهند تا مذاکرات اعضای این کمیسیون به صورت علنی منتشر ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰

جمعی از فعالان فضای مجازی و مردم در راستای پخش زنده جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، کارزاری اینترنتی تشکیل دادند و از رئیس مجلس می‌خواهند تا مذاکرات اعضای این کمیسیون به صورت علنی منتشر شود. این در حالی است که دومین جلسه کمیسیون مشترک پس از تعیین اعضای هیئت رئیسه آن، ساعت 18 امروز برگزار و برای برگزاری علنی جلسات تصمیم‌گیری خواهد شد. این کارزار در حالی تشکیل شده که خود کارزار اینترنتی مخالفت با طرح صیانت با بیش از یک میلیون امضا همچنان در جریان است و این مطالبه‌گری به جایی نرسیده و به نظر می‌رسد فعالین مجازی در حداقل‌ترین خواسته خود به دنبال عملی شدن وعده نمایندگان خانه ملت مبنی بر پخش زنده جلسات کمیسیون طرح صیانت هستند.

پس از حواشی بسیار پیرامون طرح صیانت و بررسی آن ذیل اصل 85 قانون اساسی، نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های مختلف بارها وعده دادند کار رسانه‌ای قوی در این زمینه صورت بگیرد تا تمامی جلسات این کمیسیون به صورت علنی برگزار شده و هماهنگی برای پخش آن توسط صدا و سیما انجام شود.

اما اولین جلسه این کمیسیون برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه، پشت درهای بسته برگزار و برخلاف وعده‌های قبلی صحبت از احتمال عدم علنی بودن جلسات مطرح شد. دبیر کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از احتمال ثبت و‌ ضبط مذاکرات این کمیسیون و پخش آن بعد از حذف موارد زائد به بهانه خسته‌کننده بودن جلسات برای مردم خبر داد و سخنگوی کمیسیون نیز اعلام کرد در جلسه آتی پیرامون علنی بودن یا نبودن جلسات کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد شد.

حال فعالان فضای مجازی در آستانه برگزاری دومین جلسه این کمیسیون، کارزاری را برای پخش زنده جلسات کمیسیون بررسی طرح صیانت از فضای مجازی به راه انداخته‌اند.

در این کارزار از قالیباف خواسته شده با توجه به حساسیت این طرح، تصمیم‌گیری‌ها پیرامون آن پشت درهای بسته صورت نگرفته و از اختیارات خود به عنوان رئیس مجلس استفاده کرده تا تمامی جلسات و مذاکرات کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت به صورت زنده پخش شود.

کارزار پخش زنده طرح صیانت
این کارزار از روز گذشته آغاز شده و تاکنون به 165 امضا رسیده است

لازم به ذکر است مردادماه امسال، همزمان با بررسی طرح صیانت در مجلس شورای اسلامی، شاهد شکل گیری کارزاری در مخالفت با این طرح بودیم که به بیش از یک میلیون امضا رسید اما نمایندگان مردم به خواست عموم توجهی نداشته و بررسی آن را تصویب کردند. کارشناسان حقوقی نیز در گفتگو با دیجیاتو عنوان کرده بودند که از لحاظ قانونی این کارزارهای اینترنتی وجاهتی ندارند اما تشکیل و امضای جمعی آنها را نوعی اعتراض جمعی خوانده بودند که به هر حال شاید بتواند تاثیراتی روی تصمیم‌گیری‌ها بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲۵ مهر ۱۴۰۰

    سلام
    داشتن ایترنت ملّی شرط لازم استقلال هر کشور است که متأسفانه با تعلّل و کمکاری عمدی دولتهای قبلی تا کنون انجام نشده. ولی یک امّای بزرگ دارد: فهمش را نداریم! اصلًا نمیدانیم اینترنت ملّی دقیقاً چیست؟ و میخواهیم با آن چه کنیم؟ مدیر بی‌مسئولیتش یا ابلهی است که خیال میکند درد ارتداد فرهنگی «دین به دزد فروختگان» با کاستن ولوم سرعت درمان میشود و یا خائنی که اصلًا تاجر تحریم است و میخواهد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد: با فیلترشکن فروشی
    اگر کاره‌ای بودم با همین بودجۀ هنگفت، اینترنت 5G رایگان را به اقصیٰ نقاط میهن می‌رساندم با همین دکلهای موجود (DVB). چون با بستن یوتیوب و کاهش عمدی سرعت ترنت، صدای اسلام در گلو خفه شده توسط دزدی که قبل از مالباخته، داد و هوار میکند
    و السلام علیٰ من اتبع الهدیٰ

  • Crab Nebula
    Crab Nebula | ۲۵ مهر ۱۴۰۰

    تو قبلی بیشتر از 1 میلیون نفر شرکت کردن. تهش چی شد؟ هیچی. حالا چه دلیلی داره تو این یکی شرکت کنیم؟

    • realtime
      realtime | ۲۵ مهر ۱۴۰۰

      دلیل نداره؟ باید مطالبه کنی، همین حرفارو زدیم که هر بلایی سرمون میارن لالیم.

    • expert_developer
      expert_developer | ۲۵ مهر ۱۴۰۰

      تاثیری در عملکرد نماینده ها نداره چون از اولش هم نظر مردم براشون مهم نبوده ولی حداقل شاید یک عده از مردم رو که هنوز خوابند بیدار کنه. شما هم نهایت یک دقیقه از وقتت مصرف میشه که این رو امضا کنی. دیگه اگر حاضر نیستی اینقدر هزینه هم بکنی پس بهتره کلا بیخیال بشی و از اینترانت ملی لذت ببری.

مطالب پیشنهادی