ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل امیدوار است در آینده دوباره تراشه‌های مک را تامین کند

مدیرعامل اینتل اخیرا در مصاحبه‌ای با مدیر فناوری Axios به صحبت درباره موضوعات مختلفی از جمله مهاجرت اپل از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون پرداخته است. او امیدوار است که اینتل در آینده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مدیرعامل اینتل اخیرا در مصاحبه‌ای با مدیر فناوری Axios به صحبت درباره موضوعات مختلفی از جمله مهاجرت اپل از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون پرداخته است. او امیدوار است که اینتل در آینده بتواند دوباره نظر مثبت اپل را جلب کرده و بخشی از پردازنده‌های موردنیاز مک‌ها را تامین کند.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور مجدد تراشه‌های اینتل در کامپیوترهای مک اپل گفت امیدوار است که آن‌ها در طول زمان بتوانند با ارتقای محصولات خود دوباره سهمی از تجارت اپل داشته باشند. او پذیرفت که اینتل در حال حاضر کمی عقب افتاده ولی وعده داد که این شرکت تمام تلاشش را خواهد کرد تا دوباره تراشه‌های خود را به مک‌ها بیاورد.

مدیرعامل اینتل در این باره گفت: «همواره به دنبال حضور اینتل روی همه گجت‌ها هستیم. ولی با توجه به لغزش‌های ما، اپل به این نتیجه رسید که می‌تواند تراشه‌های بهتری بسازد و آن‌ها محصول بسیار خوبی تولید کردند. بنابراین کاری که من باید انجام دهیم ساخت تراشه‌ای بهتر از تراشه آن‌هاست. امیدواریم دوباره بتوانیم سهمی در تجارت آن‌ها و بسیاری شرکت‌های دیگر داشته باشیم.»

گلسینگر گفت اینتل باید محصولاتی بسازد که از تراشه‌های اپل بهتر باشند و توسعه‌دهندگان و کاربران بیشتری را به کار روی این محصولات ترغیب کنند. او افزود: «بنابراین در این حوزه رقابت سختی با تجارت تیم [کوک] خواهم داشت.»

کوپرتینویی‌ها در ماه ژوئن پارسال اعلام کردند که طی دو سال تمام کامپیوترهای مک را به تراشه‌های اختصاصی خود مجهز می‌کنند. اولین محصول این شرکت مک‌بوک ایر و پرو ۲۰۲۰ بود که با تراشه M1 راهی بازار شد. اپل همچنین مک مینی و آی‌مک را هم با همین تراشه به بازار فرستاد.

حالا اینتل باید برای جلب نظر مجدد اپل تلاش زیادی انجام دهد، چون بنچمارک‌ها نشان داده‌اند که مک‌بوک ایر M1 حتی از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اینتل بهتر عمل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی