ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فورد ماستنگ GT رکورددار آمریکایی‌ترین خودرو جهان شد

فورد ماستنگ یکی از خودروهای نمادین آمریکاست و طرفداران فراوانی در سرتاسر جهان دارد. این خودروی عضلانی اخیرا به عنوان آمریکایی‌ترین اتومبیل تولیدی دست پیدا کرده، زیرا بیش از هر مدل دیگر قطعات ساخت داخل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

فورد ماستنگ یکی از خودروهای نمادین آمریکاست و طرفداران فراوانی در سرتاسر جهان دارد. این خودروی عضلانی اخیرا به عنوان آمریکایی‌ترین اتومبیل تولیدی دست پیدا کرده، زیرا بیش از هر مدل دیگر قطعات ساخت داخل در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس ارزیابی‌های موجود، 88.5 درصد از قطعات فورد ماستنگ GT مدل 2021 ساخت آمریکا و کاناداست. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم از این مقدار 77 درصد به خود ایالات متحده تعلق دارد؛ ضمن اینکه در صورت احتساب چند فاکتور دیگر – مثل محل مونتاژ – امتیاز آن به 90 درصد افزایش می‌یابد.

نکته تامل‌برانگیز اینکه این مقدار فقط مربوط به ماستنگ‌های مجهز به گیربکس دستی است و در مدل‌های خودکار، رتبه ماستنگ به نهم سقوط می‌کند. به عبارت بهتر ماستنگ اتوماتیک گزینه‌ای ایده‌آل برای وطن‌پرستان آمریکایی نیست!

در هر حال پس از ماستنگ، شورولت کوروت که آن هم از خودروهای نمادین آمریکا است، در رتبه دوم این لیست قرار دارد. آنطور که ارزیابی‌های موسسه Kogod نشان می‌دهد، 86 درصد از قطعات این خودروی اسپرت در آمریکای شمالی ساخته می‌شوند. رتبه سوم هم با 82.5 درصد به تسلا مدل 3 رسیده است.

از بین سایر مدل‌ها، فورد برانکو در رتبه چهارم ایستاده و رتبه پنجم به طور مشترک در اختیار تسلا مدل S و Y، جی‌ام‌سی کنیون و شورولت کلرادو است. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که کنیون و کلرادوی بنزینی در این رتبه قرار دارند و نسخه دیزلی کنیون به رتبه 22 تنزل کرده؛ ناگفته نماند موتور این پیکاپ آمریکایی از تایلند وارد می‌شود.

نکته جالب توجه دیگر اینکه در ارزیابی سال گذشته فورد رنجر در صدر بود، اما این پیکاپ امسال به رتبه 16 سقوط کرده است. علاوه‌بر این، کراس‌اوور برقی ماستنگ مک E که از نظر فروش بهتر از ماستنگ اصلی عمل می‌کند، در رتبه 75 ایستاده است. طبق محاسبات فقط 15 درصد از اجزای این کراس‌اوور در آمریکا تولید می‌شود!

از بین برندها، در ارزیابی امسال تسلا جای فورد را گرفته و حالا این کمپانی نوپا با 81 درصد داخلی‌سازی در صدر قرار دارد. جنرال موتورز و فورد هم هر دو با 70 درصد در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی