ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف شماره‌ گذاری پیکاپ فوتون تونلند نیوفیس

تاکنون شرکت ایران خودرو دیزل نسل اول فوتون تونلند را در نسخه های ۲٫۸ لیتری توربو دیزل، دو لیتری توربو بنزینی و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه کرده و حالا نسخه فیس‌لیفت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

تاکنون شرکت ایران خودرو دیزل نسل اول فوتون تونلند را در نسخه های ۲٫۸ لیتری توربو دیزل، دو لیتری توربو بنزینی و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه کرده و حالا نسخه فیس‌لیفت فوتون تونلند اتوماتیک در نسل جدید راهی بازار کشورمان شده است.

فوتون تولند

توقف شماره‌ گذاری پیکاپ فوتون تونلند نیوفیس [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

شماره گذاری پیکاپ فوتون تونلند فیس‌لیفت شده از روزهای گذشته متوقف شده است که دلیل آن احتمالا طی نشدن مراحل قانونی در پلیس راهور بوده است.

تولید پیکاپ فوتون که به دلیل نبود قطعات متوقف شده از اوایل ماه جاری با رسیدن پارت جدید قطعات از سر گرفته شد تا تحویل خودرو به خریداران آغاز شود.

حال برخی منابع خودرو اطلاع دادند که تحویل پیکاپ فوتون متوقف شده با وجود اینکه خودرو تولید و تکمیل شده است.

بر اساس پیگیری های انجام شده، گویا مشکل از سوی ایران خودرودیزل نیست و این بار پلیس، شماره‌گذاری این پیکاپ را متوقف کرده است.

هر چند پلیس این خبر را به صورت رسمی اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود دلیل توقف شماره گذاری پیکاپ فوتون به تغییرات ظاهری این پیکاپ مرتبط باشد.

با وجود اینکه در مشخصات فنی فوتون تونلند نیوفیس تغییری اعمال نشده است همچنان پلیس در شماره گذاری این پیکاپ مانع ایجاد می‌کند آن هم در شرایطی که مشتریان بی شماری ماه هاست که در انتظار دریافت خودروهای خریداری شده هستند.

فوتون تونلند S جایگزین مدل قبلی شد؛ تغییر و تحولات ایران خودرو دیزل [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

بر اساس اطلاعات دریافتی، تولید نسخه اولیه پیکاپ فوتون تونلند S در ایران خودرو دیزل از آبان ماه سال جاری متوقف و نسخه نیوفیس تونلند S جایگزین آن خواهد شد. این درحالی است که پیش از این قرار بود تا نسخه نسل جدید این وانت با ظاهری مدرن و شاسی مستحکمتر تحویل خریداران شود اما ظاهرا این پروژه به تعویق افتاده است.

جالب آنکه نسخه نیوفیس فوتون تونلند اس از نظر مشخصات فنی هیچ تغییری با تونلند دیزل و بنزینی قبلی ندارد و تنها با تغییر کنسول و بازطراحی سپر عقب و جلو در کنار چراغ و ورودی هوای جلو تلاش شده است تا ظاهری عضلانی و اسپرت‌تر به این پیکاپ افزوده شود.

فوتون تولند اس ایران خودرو دیزل

گویا ایران خودرو دیزل تلاش می‌کند تا در قیمت تونلند S و نیوفیس تونلند اس تغییری نداشته باشد و این پیکاپ را با همان قیمت به بازار عرضه کند هر چند که اگر این تلاش موفقیت آمیز نباشد اختلاف قیمت آنچنانی وجود نخواهد داشت.

رونمایی از نسل جدید فوتون تولند [به روز رسانی] - خرداد ۱۴۰۰

تغییرات فوتون تولند جدید محدود به تغییرات ظاهری نمی‌شود و آنطور که کمپانی سازنده می گوید شاسی این خودرو نیز مستحکم‌تر از قبل شده است.

مدل جدید وانت فوتون تونلند در واقع تولند ۹ نام دارد و درست مانند سری قبلی یعنی تونلند S با کپی برداری از موفق ترین وانت بازار آسیا یعنی تویوتا هایلوکس شکل گرفته است.

موتور بنزینی و توربو تولند جدید با حجم دو لیتر ۲۳۸ اسب بخار قدرت با ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به شکل قابل توجهی از پیشرانه دولیتری دیزلی با توان ۱۶۳ اسب بخار را و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری پر توان‌تر است. این توان از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته یا اتوماتیک AT به چهار چرخ ارسال می‌شود.

تقسیم نیرو به صورت الکتریکی یکی از ویژگی های مدل‌های دو دیفرانسیل تولند است. همچنین قفل هوشمند LSD در دیفرانسیل عقب این پیکاپ چینی نصب شده البته در بازار چین امکان انتخاب نسخه‌های تک دیفرانسیل این خودرو نیز وجود دارد.

تونلند فول آپشن شامل دو ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، کنترل حرکت در سرازیری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی با روکش چرم مصنوعی، آینه تاشو برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی، چراغ دیلایت، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه و بلوتوث است.

نسل جدید فوتون تونلند

فوتون تونلند جدید یا تونلند F9، البته رقبای مهمی در بازارهای آسیایی دارد از جمله: جک تی8 که به تازگی سر از خیابان‌های ایران درآورده است، دایون V5 که قرار است توسط ماموت خودرو عرضه شود و البته آمیکو آسنا که یکی از بزرگترین وانت‌ها در بازار داخلی ایران به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی