ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

پیکسل ۶ پرو معرفی شد: تراشه اختصاصی تنسور و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

گوگل امشب در مراسم پاییزی خود از قوی‌ترین پرچمدارش با نام پیکسل ۶ پرو پرده برداشت. این دستگاه از مدت‌ها قبل در اخبار و گزارش‌ها حاضر بود و حالا به‌صورت رسمی با تراشه اختصاصی تنسور ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۳

گوگل امشب در مراسم پاییزی خود از قوی‌ترین پرچمدارش با نام پیکسل ۶ پرو پرده برداشت. این دستگاه از مدت‌ها قبل در اخبار و گزارش‌ها حاضر بود و حالا به‌صورت رسمی با تراشه اختصاصی تنسور و قیمت پایه ۸۹۹ دلاری معرفی شده است.

پیکسل ۶ پرو نمایشگری ۶.۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. این پنل نمایش از فناوری LTPO استفاده می‌کند تا نرخ نوسازی در صورت عدم استفاده تا ۱۰ هرتز پایین بیاید. لبه‌های نمایشگر پرچمدار گوگل خمیدگی دارد و توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

فریم پیکسل ۶ پرو براق است و آنتن‌های روی آن با رنگ بدنه هماهنگی دارد. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته‌اند و شکاف سیم کارت هم در سمت چپ تعبیه شده است. ضخامت این دستگاه ۸.۹ میلی‌متر و وزن آن ۲۱۰ گرم اعلام شده است.

قاب عقب موبایل گوگل دوباره با گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده و علاوه بر لوگوی G گوگل از ماژول دوربینی به شکل افقی میزبانی می‌کند. این ماژول شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۸۲ درجه‌ای و دیافراگم f/1.85 است که در سمت چپ قرار گرفته. سنسور فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای در وسط دیده می‌شود و بعد سنسور تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری وجود دارد. این سنسور می‌تواند به‌صورت دیجیتالی از زوم ۲۰ برابری پشتیبانی کند.

سنسور تله‌فوتو و اصلی پیکسل ۶ پرو از لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی بهره می‌برد. در نهایت می‌توانیم در این ماژول فوکوس خودکار لیزری (LDAF) و سنسورهای Spectral و Flicker را ببینیم. سنسور اصلی این دستگاه نسبت به پارسال ارتقا یافته و حالا ۱۵۰ درصد بیشتر نور جذب می‌کند.

پیکسل ۶ پرو در بالای نمایشگر حفره کوچکی دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکسلی این دستگاه است. این دوربین میدان دید ۹۴ درجه‌ای دارد و دیافراگم آن f/2.2 است. پرچمدار گوگل همچنین با استاندارد IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم ایستادگی می‌کند.

گوگل در نرم‌افزار دوربین خود قابلیتی به نام Magic Eraser را قرار داده تا اشیا و افراد ناخواسته را حذف کنید. Face Unblur برای رفع محوشدگی چهره انسان‌هاست و Real Tone هم با بهینه‌سازی وایت بالانس و چند الگوریتم دیگر سعی می‌کند واقعی‌ترین رنگ پوست را به ثبت برساند. گوگل همچنین Motion Mode را برای محوسازی پس‌زمینه ارائه می‌کند.

در بخش ویدیو، دوربین عقب امکان ضبط فیلم‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم و دوربین جلو امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم یا 1080p با نرخ ۶۰ فریم را دارد. پرچمدار گوگل علاوه بر تراشه اختصاصی تنسور از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حفاظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد.

تراشه تنسور از سه خوشه هسته (۲+۲+۴) ساخته شده که شامل دو هسته پرتوان، دو هسته متوسط و چهار هسته بهینه است. این تراشه همچنین ۲۰ هسته گرافیکی دارد. چیپست گوگل برای انجام پردازش‌های یادگیری ماشینی از واحد پردازش تنسور (TPU) استفاده می‌کند و برای ارتقای امنیت هم‌پردازنده‌ای به نام Titan M2 دارد. این هم‌پردازنده از اطلاعات خصوصی شما محافظت می‌کند.

گوگل می‌گوید قدرت تراشه تنسور در مقایسه با اسنپدراگون 765G در پیکسل ۵ حدود ۸۰ درصد بیشتر شده است. این چیپست امکان ترجمه امضا (از طریق گوگل لنز) و تولید زیرنویس زنده در ویدیوها برای ۵۵ زبان را بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌کند. به‌علاوه، توان تشخیص گفتار و دیکته عبارات هم ارتقا یافته است.

پیکسل ۶ پرو یک باتری ۵۰۰۳ میلی‌آمپرساعتی دارد که با درگاه USB-C از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. گوگل مدعی است که صفر تا ۵۰ درصد شارژ این باتری ظرف ۳۰ دقیقه پر می‌شود. پیکسل ۶ پرو بر روی پیکسل استند ۲ از شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی و بر روی سایر شارژرهای استاندارد Qi از شارژ بی‌سیم ۱۲ واتی پشتیبانی می‌کند. این شرکت می‌گوید پرچمدار آن‌ها با یک بار شارژ تا ۲۴ ساعت دوام می‌آورد. پیکسل ۶ پرو همچنین از شارژ بی‌سیم معکوس برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۲ با آنتن دوگانه، NFC، بلندگوی استریو، سه میکروفن و UWB اشاره کنیم. پیکسل ۶ پرو در رنگ‌های مشکی، طلایی و سفید عرضه می‌شود و قیمت پایه آن در آمریکا ۸۹۹ دلار خواهد بود. این موبایل از امروز برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و از ۶ آبان عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی