ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیکسل ۶ با تراشه تنسور و قیمت پایه ۵۹۹ دلار معرفی شد

پس از ماه ها انتظار، گوگل از نسل جدید پرچمدار خود یعنی سری پیکسل ۶ با طراحی منحصر به فرد، بهره‌مندی از چیپست تنسور گوگل و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد. پیکسل ۶ از نمایشگر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۹

پس از ماه ها انتظار، گوگل از نسل جدید پرچمدار خود یعنی سری پیکسل ۶ با طراحی منحصر به فرد، بهره‌مندی از چیپست تنسور گوگل و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد.

پیکسل ۶ از نمایشگر ۶.۴ اینچی +FHD با ۸۳.۴ درصد نسبت نمایشگر به بدنه، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد. در قلب دستگاه نیز تراشه ۵ نانومتری تنسور گوگل جای گرفته است.

در پنل پشتی پیکسل ۶ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتر اواید جای گرفته است. در پنل جلویی نیز دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل قرار دارد. پیکسل ۶ از دوربین با سنسور تصویر بزرگتر و مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویرایش تصویر هوشمندتر بهره می‌برد.

پیکسل ۶ در بخش عکاسی قدرتمند ظاهر شده است و به لطف پردازنده گوگل تنسور و یادگیری ماشین، قابلیت های خوبی را ارائه می‌دهند. برای مثال می‌توانند در عکس‌هایی که چهره تار شده باشد، عکس را بهبود بخشیده و از حالت تاری خارج کنند.

گوشی‌های جدید پبکسل گوگل مجهز به «Security Hub» هستند تا کاربران بتوانند اطلاعاتی در مورد موارد امنیتی که به آن نیاز دارند از این طریق مطلع شوند. برای مثال کاربران می‌توانند از طریق این بخش از رمز عبور را بروزرسانی کرده یا پین به بخشی از گوشی اضافه کنند. گفتنی است تمامی اطلاعات امنیتی و مهم کاربران در تراشه تیتان M2 ذخیره می‌شوند.

گفتنی است این گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج است.

همچنین گفتنی است اندروید ۱۲ در دسترس گوشی‌های جدید پیکسل گوگل قرار گرفته است. به علاوه موبایل‌های جدید پیکسل گوگل تا ۳ سال آخرین نسخه‌ اندروید را دریافت کرده و تا ۵ سال نیز آپدیت امنیتی دریافت خواهند کرد.

باتری یکی دیگر از مهمترین مشخصات گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و گوگل بار دیگر بیش از ۲۴ ساعت استفاده از موبایل‌های جدید را نوید داده است و حتی کاربران با هر بار شارژ موبایل جدید خود و اتصال به شبکه 5G می‌توانند تا حدود ۲۴ ساعت از آن استفاده کنند.

گوگل پیکسل ۶ با گواهی IP68 در برابر نفود آب و گرد و غبار مقاوم است و تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند زیر آب دوام بیاورد.

پیکسل ۶ گوگل مجهز به باتری ۴۶۱۴ میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. موبایل جدید گوگل با شارژ سریع ۳۰ واتی در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۰ ردصد به راحتی شارژ می‌شود و از شارژ سریع بی‌سیم ۲۱ وات و شارژ معکوس هچنین از USB Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند. ابعاد این گوشی هوشمند ۱۵۸.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۹ میلی متر است.

گوشی هوشمند جدید در ترکیب رنگی مشکی با نام «Stormy Black»،‌ آبی روشن به نام «Sorta Seafoam» و گلبهی با نام «Kinda Coral» عرضه می‌شوند.

کاربران برای در اختیار داشتن دستگاهی با حافظه بیشتر و با قابلیت پشتیبانی از  mmWave باید هزینه بیشتری بپردازند. به علاوه برای اولین بار در تاریخ این سری، پیکسل ۶ مشخصات تقریبا مشابهی با نسخه پیکسل ۶ پرو ندارد. نسخه پرو این سری از نمایشگر بهبود یافته، حافظه بیشتر و برخی ویژگی‌های دیگر با قیمت حدود ۳۰۰ دلار بالاتر نسبت به نسخه معمولی به بازار عرضه می‌‌شود.

با وجودی که سال گذشته، گوگل سری پیکسل ۵ را با قیمت پایه ۶۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار داد، اما امسال نسل جدید را با قیمت پایه مقرون به صرفه‌تری یعنی ۵۹۹ دلار از ۶ آبان ماه به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی