ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل ایرانسل از موافقت‌ها و مخالفت‌های خود پیرامون طرح صیانت می‌گوید

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه مذاکره با پلتفرم‌های خارجی در راستای طرح صیانت با توجه به تحریم‌ها فعلا امکان‌پذیر نیست، اعلام کرد با حمایت دولت و ارائه زیرساخت مناسب، می‌توانن نمونه بومی اینستاگرام را عرضه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه مذاکره با پلتفرم‌های خارجی در راستای طرح صیانت با توجه به تحریم‌ها فعلا امکان‌پذیر نیست، اعلام کرد با حمایت دولت و ارائه زیرساخت مناسب، می‌توانن نمونه بومی اینستاگرام را عرضه کرد.

«بیژن عباسی آرند» در حاشیه نشست خبری ایرانسل به مناسبت پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، به موضوع طرح صیانت اشاره کرده و گفت:

«این طرح در مراحل اولیه بوده و نکات منفی آن بایستی حذف شود تا به توسعه کسب‌وکار در فضای مجازی کمک کند. اگر حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که کسب‌وکارها بتوانند روند خود را به صورت عادی طی کنند، می‌توانند بازار خود را پیدا کرده و مردم نیز تجربه مناسبی خواهند داشت. همانند تجربه اسنپ که با استقبال کاربران ایرانی رو به رو شد.»

او معتقد است تشکیل کمیسیون مطرح شده در طرح صیانت، می‌تواند اختیارات وزارت ارتباطات را بگیرد؛ موضوعی که می‌تواند برای ایرانسل، حاشیه‌ساز باشد.

عباسی در ادامه به بحث حمایت از سرویس‌های داخلی در طرح صیانت اشاره کرده و اظهار داشت برای توسعه شبکه‌های اجتماعی بومی با این موضوع موافق بوده و با حمایت دولت، امری شدنی است:

«برای عرضه نمونه داخلی اینستاگرام، به چند دیتاسنتر بزرگ جهت ذخیره داده‌ها نیاز است. فراهم سازی چنین زیرساختی از عهده بخش خصوصی و حتی اپراتورها خارج بوده و نیاز به ورود حاکمیت است.»

متعهد و ملزم ساختن پلتفرم‌های خارجی برای فعالیت در داخل کشور نیز از دیگر موارد مطرح شده در طرح صیانت است که از نظر مدیرعامل ایرانسل امری منطقی بوده اما با توجه به تحریم‌ها، در کوتاه مدت امری امکان پذیر نیست:

«در کل معتقدیم اگر زیرساخت توسط دولت فراهم شود می‌توان به توسعه پلتفرم‌های داخلی کمک کرد. در این زمینه می‌توان اسنپ را مثال زد که صفر تا صد آن در ایران توسعه یافته و حداقل 20 نفر از خارج ایران به داخل کشو بازگشتند تا در این شرکت فعالیت کنند. بایستی این زمینه را فراهم کرد تا افراد، دانش خود را در اختیار توسعه فناوری کشور بگذارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر عباس
    امیر عباس | ۳۰ مهر ۱۴۰۰

    واقعا که فقط اینستا خیلیا در امدشون از یوتیوی هست و حالا یحث دیگه نا دیگه هیچ فیلمی نمی تونیم دانلود کنیم و فقط باید از فیلینو و نماوا فیلم های بی مصرفشون رو ببینیم و حتی یا سایت دانلود انیمه هم دیگه وجود نداره دیگه نمی تونیم به موزیک رپر های مورد علاقمون تا اخر عمرمون گوش بدیم نمی تونیم از اخبار خارج کشور مطلع بشیم نمی تونیم تو گوگل چیزی سرچ کنیم و اینطوری میشه که اگه طرح سیانت عملی بشه ایران به یه کشور جای عقب افتاده ار از جهان سوم هست و شاید لقب جهان چهارم رو به ایران بدن و مردم ایران عقب افتاده تر میشن و ایران مثل یه کشور قرون وسطایی میشه

  • مجید موسوی
    مجید موسوی | ۲۸ مهر ۱۴۰۰

    فقط برای یک اینستاگرام داخلی باید به اندازه بودجه ده سال کشور فضای ذخیره سازی مهیا کرد. در شرایطی که ملت نون شب ندارن بخورن و مشکلات عدیده اقتصادی هست. تو رو خدا اخه این چه طرح های من درآوردی ایه که شما میدید. همین مقدار بودجه رو میشه صرف کارهای خیلی بهتری کرد. میشه باهاش ده بار تمام ایران رو کوبید و از نو ساخت. علاوه بر این که کلی بودجه باید صرف کرد تازه محدودیت باعث ایجاد رانت میشه. نقش وزارت ارتباطات و پلیس فتا کاملا کمرنگ میشه. و تقریبا حدود ده میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیکار میشن و مشکل جدیدی بوجود میاد که باید براشون شغل پایدار ایجاد کنید و اون هم بودجه سنگین تری میخواد. یک میلیون کاربر کارزار مخالفت با طرح صیانت رو اجرا کردن. اگر واقعا نظر مردم براتون مهمه شما که نماینده مردم هستید، این طرح رو لغو کنید. تعصبی برخورد نکنید. به جای این طرح ها، بیایید و مشکلات اقتصادی ملت رو بر طرف کنید. به ولله خیلی شرایط دشواریه بدترش نکنید.

مطالب پیشنهادی