ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تنها افراد بسیار مسن با وجود واکسینه شدن در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند

تحقیقی که در ایتالیا انجام شده نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، چنان‌چه خیلی مسن نباشند یا بیماری حادی نداشته باشند، در صورت ابتلا به این بیماری به احتمال خیلی زیاد جان خود را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

تحقیقی که در ایتالیا انجام شده نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، چنان‌چه خیلی مسن نباشند یا بیماری حادی نداشته باشند، در صورت ابتلا به این بیماری به احتمال خیلی زیاد جان خود را از دست نمی‌دهند.

پژوهش موسسه ملی سلامت ایتالیا در خصوص مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ نشان می‌دهد میانگین سن افرادی که به‌رغم دریافت واکسن از جانشان را از دست داده‌اند، ۸۵ سال بوده است. به‌علاوه، این افراد به‌طور متوسط ۵ بیماری زمینه‌ای داشته‌اند. این تحقیق می‌گوید میانگین سن مرگ و میر در میان کسانی که واکسن نزده‌اند ۷۸ سال بوده و آن‌ها به‌طور متوسط چهار بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

پژوهشگران این تحقیق را در بازه زمانی ۱ فوریه تا ۵ اکتبر امسال انجام داده‌اند. آن‌ها در طول تحقیقات به بررسی اطلاعات ۶۷۱ جان باخته‌ای پرداختند که واکسن نزده بودند و ۱۷۱ نفری که واکسن کامل خود را دریافت کرده بودند. آمار مرگ و میر در این بازه زمانی در ایتالیا ۳۸,۰۹۶ نفر بوده است. از این میان ۳۳,۶۲۰ نفر واکسن نزده بودند، ۲,۱۳۰ نفر فقط یک دوز و ۱,۴۴۰ نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بودند.

ایتالیا چند هفته پیش به نرخ واکسیناسیون ۸۰ درصدی در میان شهروندان بزرگ‌تر از ۱۲ سال خود دست یافت. به دنبال این اتفاق، دولت ایتالیا اعلام کرد که این کشور حالا به سطح مناسبی از ایمنی در برابر ویروس کرونا دست یافته است. با این حال، ایتالیا به صورت آزمایشی از تاریخ ۱۵ اکتبر برخورداری از کارت واکسن را برای همه کارگران و کارمندان خود اجباری کرد. این تصمیم اعتراضات خشونت‌باری را در شهرهای مختلف ایتالیا از جمله رم به دنبال داشته است.

کارشناسان مدت‌هاست اصرار دارند که اکثر جمعیت کشورها در کمترین زمان ممکن واکسینه شوند تا نرخ بستری، انتقال به ICU و مرگ و میر به حداقل برسد. اصلی‌ترین کارکرد واکسن‌های کنونی کاهش آمار مرگ و میر است و به نظر می‌رسد که اکثر آن‌ها در دستیابی به این مهم موفق عمل کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی