ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن‌هایی که شما را به ترک سیگار تشویق می‌کنند

روش‌های مختلفی برای ترک عادت سیگار کشیدن از سال‌های دور تا به امروز توسط کارشناسان و متخصصان ارائه شده است. اپلیکیشن ترک سیگار یکی از راه‌های به نسبت نوین برای ترک سیگار به شمار می‌رود ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

روش‌های مختلفی برای ترک عادت سیگار کشیدن از سال‌های دور تا به امروز توسط کارشناسان و متخصصان ارائه شده است. اپلیکیشن ترک سیگار یکی از راه‌های به نسبت نوین برای ترک سیگار به شمار می‌رود که براساس تکنیک‌های روان‌شناسی و افزایش میزان آگاهی افراد توسعه یافته‌ است.



یک اپلیکیشن ترک سیگار مناسب باید بتواند میزان پیشرفت کاربر را در طول زمان ارزیابی کند و در صورت نیاز، انگیزه لازم را برای ادامه دادن فراهم کند. همچنین بهره‌گیری از ابزارهای جانبی مثل بازی‌های کوچک و کوییزها می‌تواند حواس کاربر را پرت کند تا بتواند با هوس کشیدن دوباره سیگار مبارزه نماید. پیام‌های مرتبط با بهبود سلامت ناشی از ترک سیگار نیز جزئی جدایی‌ناپذیر از فرایند ترک سیگار محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از برنامه‌هایی که چنین قابلیت‌هایی را درون خود جای داده‌اند، اشاره شده است.

فهرست مطالب

EasyQuit

اپلیکیشن EasyQuit توانسته نمره بسیار بالایی از سوی کاربران اندروید و iOS دریافت کند. این برنامه قادر است اطلاعات مرتبط با روند ترک سیگار را ثبت کرده و جزئیات آن را جهت افزایش انگیزه به افراد نشان دهد. روزها و ساعت‌های سپری شده از آخرین سیگار، مقدار پول پس انداز شده و میزان بهبود سلامت فرد در طی زمان از جمله مواردی هستند که توسط اپ فراهم می‌شوند.

برنامه EasyQuit دارای یک بازی داخلی است که بتواند حواس افراد را پرت کند و روحیه لازم برای مقابله با سیگار کشیدن در آن‌ها را تقویت نماید. دفترچه‌ای مخصوص نیز می‌تواند دفعاتی که کاربر هوس سیگار کشیدن کرده است را درون خود ذخیره کند. درون اپلیکیشن روشی جایگزین جهت ترک تدریجی سیگار نیز در نظر گرفته شده است و برای افرادی که نمی‌توانند به صورت ناگهانی اقدام به ترک کنند، مفید است. در طی زمان، نشان‌های مختلفی به کاربر اعطاء می‌شود که نقش انگیزشی دارند؛ اگرچه جامعه کاربری یا محلی برای گفتگوی افراد با یکدیگر درون اپلیکیشن وجود ندارد.

نقدهای منتشر شده برای این برنامه به صورت کلی مثبت هستند؛ البته تبلیغات پاپ آپ آزاردهنده برای برخی افراد مزاحمت ایجاد می‌کنند. نسخه رایگان EasyQuit دارای امکانات پایه است اما نسخه پروی آن برخی قابلیت‌های اضافی همراه با حذف تبلیغات را با قیمت ۵ دلار ارائه می‌دهد.

	 Stop Smoking - EasyQuit

Stop Smoking - EasyQuit

سازنده: Mario Herzberg (Hanna) قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۰ و ۱۶ مگابایت زبان:

Get Rich or Die Smoking

برنامه Get Rich or Die Smoking روی جنبه اقتصادی ترک سیگار تمرکز دارد و جزئیات بیشتری پیرامون میزان ذخیره پس انداز ناشی از ترک را فراهم می‌کند. اپ قادر است پس انداز کاربران را به دلار نمایش دهد و از ابزار داخلی جهت تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر نیز پشتیبانی می‌کند. ردیاب سلامت نیز از دیگر قابلیت‌های موجود در آن به شمار می‌رود.

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن گفته شده، بهره‌گیری از انجمن گفتگو است که کاربران در آن با دیگر در ارتباط هستند و نحوه خرج پس انداز حاصل از ترک سیگار را با هم مقایسه می‌کنند. این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که انگیزه مداوم برای ترک سیگار عاملی بسیار ضروری و تعیین‌کننده محسوب می‌شود. ثبت فعالیت‌های معمولی از دیگر ویژگی‌های برنامه است که می‌تواند مسیر عادت‌های افراد را رهگیری کند. برخی کاربران شکایت‌هایی از عملکرد امکانات موجود در انجمن گفتگو و باگ‌های مرتبط با آن داشته‌اند؛ اما ارائه رایگان خدمات موجب شده است تا به طور کلی رضایت بالایی از برنامه وجود داشته باشد.

Get Rich or Die Smoking

Get Rich or Die Smoking

سازنده: Tobias Gruber قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳.۵ مگابایت زبان:

Quit Genius

اپلیکیشن Quit Genius براساس فرایند رفتار درمانی شناختی توسعه یافته است و برای کاربرانی مناسب است که تمایل دارند از تکنیک‌های مخصوص تراپی نیز در طی مسیر ترک سیگار بهره بگیرند. اگر سایر روش‌ها و برنامه‌های ترک سیگار پاسخگو نبوده است، این اپ می‌تواند جایگزین مناسبی به شمار برود. کاربر می‌تواند هدف اصلی خود را درون آن تعریف کند و سپس از تکنیک‌های مناسب برای دستیابی به آن بهره‌مند شود. 

شمارشگر میزان پس انداز و سال‌های اضافه شده به عمر افراد،‌ از جمله مواردی هستند که در افزایش انگیزه کاربر تاثیرگذار خواهند بود. اگر هوس کشیدن سیگار کنید می‌توانید از فایل‌های صوتی و تمرین‌های تنفسی موجود در برنامه استفاده نمایید. در نسخه پریمیوم امکان چت کردن با مشاور شخصی ترک امکان‌پذیر شده است که می‌تواند برای برخی از افراد بسیار کمک بسزایی باشد.

اطلاعات موجود در اپ Quit Genius بیشتر بر جنبه‌های روانشناسی ترک سیگار دلالت دارند. بازی‌های مبتنی بر دانش عمومی به شکل کوییز یکی دیگر از ویژگی‌های جالب داخلی برنامه است و می‌تواند اطلاعات افراد را پیرامون فرآیند ترک سیگار به چالش بکشد؛ قابلیتی که در سایر عناوین مشابه به ندرت دیده می‌شود. استفاده از تمامی امکانات با خرید اشتراک ماهانه ۴ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

Quit Genius - quit smoking, vaping and alcohol

Quit Genius - quit smoking, vaping and alcohol

سازنده: Digital Therapeutics Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۰ و ۱۲۱ مگابایت زبان:

Kwit

برنامه Kwit نیز از تکنیک‌های مبتنی بر رفتار درمانی شناختی جهت کمک به کاربران برای ترک سیگار استفاده می‌کند. داشبورد شخصی افراد شامل میزان پیشرفت در مسیر ترک همراه با دفترچه خاطرات شخصی است. کارت‌های انگیزشی یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد و متفاوت اپلیکیشن هستند که در هنگام لغزش می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. نمایش این کارت‌ها از طریق تکان دادن موبایل امکان‌پذیر است که نحوه تعامل بسیار جالبی محسوب می‌شود.

امکانات و ویژگی‌های مختلف Kwit به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و نه تنها برای ترک سیگار عادی کاربرد دارد؛ بلکه می‌توان از آن برای ترک سیگارهای الکتریکی نیز استفاده کرد. هدف‌گذاری‌های داخلی شامل دستیابی به مقدار پس انداز مشخصی است که از طریق نخریدن سیگار حاصل می‌شود. کاربر می‌تواند در مواقع هوس سیگار کشیدن می‌کند، یادداشت‌هایی را برای مراجعه‌های آتی ثبت کند که بسیار امیدبخش ظاهر می‌شوند.

Kwit - Quit smoking for good!

Kwit - Quit smoking for good!

سازنده: Kwit SAS قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۳ و ۱۷۶ مگابایت زبان:

Quit Tracker

Quit Tracker عنوانی انگیزشی است که سعی می‌کند با نمایش میزان پس انداز حاصل از ترک سیگار و بهبودهای احتمالی صورت گرفته در وضعیت سلامت افراد، آن‌ها به نکشیدن دخانیات تشویق کند. اگر به دنبال دانستن جنبه‌های آماری ترک سیگار هستید و می‌خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کند، اپلیکیشن گفته شده گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. 

اپلیکیشن Quit Tracker می‌تواند با دقت خاصی میزان پیشرفت فرد در مسیر ترک سیگار را ارزیابی کند و بیشترین تمرکز خود را روی این قابلیت داشته است. در نتیجه اگر به دنبال انجمن گفتگو یا حمایت روحی در مسیر ترک سیگار نیستید و تنها می‌خواهید وضعیت خود را به صورت مداوم بررسی کنید، این برنامه برای شما مفید خواهد بود. بازی‌های داخلی جهت پرت کردن حواس و امکان شخصی‌سازی مسیر ترک از جمله امکانات برنامه هستند. متاسفانه امکان تغییر قیمت سیگار وجود ندارد و حتی با کشیدن یک سیگار نیز نمی‌توان تغییری در فرایند ترک تعریف شده ایجاد کرد.

Quit Tracker: Stop Smoking

Quit Tracker: Stop Smoking

سازنده: despDev قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵.۳ مگابایت زبان:

Smoke Free

برنامه Smoke Free از تکنیک‌های تغییر عادت که کارایی آن‌ها توسط پژوهش‌های مختلف ثابت شده است، بهره می‌برد. روند پیشرفت کاربر به صورت نمودار درون اپ نمایش داده می‌شود و همراه با نکاتی جهت جلوگیری از لغزش خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به عنوان داوطلب در تحقیقات شرکت کنند تا شاید کمکی در زمینه ترک سایر افراد نیز کرده باشند. بیش از ۳۰ تکنیک و روش کاربردی درون آن وجود دارد که احتمال ترک موفقیت‌آمیز را افزایش می‌دهند.

از جمله امکانات Smoke Free می‌توان به مربی ترک شخصی، رهیاب فرایند ترک، نشان‌های پاکی، دفترچه ثبت وقایع، محاسبه‌گر پس انداز و نمودارهای بهبود وضعیت سلامت اشاره کرد. همچنین اگر علاقه داشته باشید می‌توانید روند خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید. تمامی قابلیت‌های گفته شده به لطف پشتیبانی صورت گرفته توسط جامعه کاربری، به صورت رایگان قابل استفاده هستند. 

Smoke Free: Quit Smoking Now and Stop for good

Smoke Free: Quit Smoking Now and Stop for good

سازنده: David Crane PhD قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۶ و ۱۱۶ مگابایت زبان:

Flamy

اپلیکیشن Flamy عنوانی شوخی بردار نیست و به شکل مستقیم اقدام به ارائه چالش ۱۴ روزه برای کاربران می‌کند تا سیگار را کنار بگذارند. البته روشی دیگر به نام «روزی یک نخ کمتر» نیز درون برنامه وجود دارد که مناسب برای ترک سیگار به صورت تدریجی است. بازی‌های داخلی جهت جلوگیری از لغزش و پرت کردن حواس کاربر درون آن یافت می‌شوند. برخی چالش‌های اضافی هم برای شرکت با دوستان تعریف شده است که می‌تواند انگیزه فرد را در مسیر افزایش دهد.

	 Flamy - quit smoking & become a non-smoker

Flamy - quit smoking & become a non-smoker

سازنده: Offlinefirst قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷.۴ مگابایت زبان:

QuitNow

برنامه QuitNow سعی دارد تا انرژی کاربران را در قسمت‌های دیگری متمرکز کند که بتوانند سیگار را از لایف استایل خود کنار بگذارند. جامعه کاربری پویا همراه با دستاورد‌ها و چالش‌های گوناگون موجب شده است تا کاربران بتوانند انگیزه بیشتری برای ادامه دادن مسیر داشته باشند. نمایش اطلاعات مرتبط با بهبودهای احتمالی وضعیت سلامت در کنار پاسخ به سوالات متداول افراد، از سایر امکانات اپ به شمار می‌رود.

QuitNow! Quit smoking

QuitNow! Quit smoking

سازنده: Fewlaps, S.C قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۴ و ۶۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Milad dE
    Milad dE | ۸ مرداد ۱۳۹۸

    اپلیکیشن ایرانی ترکان هم خیلی خوبه اگه توی بازار هم هست سرچ کنین ترکآن

  • Yoosha
    Yoosha | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    بیشتر از همه چیز از تصویر مطلب لذت بردم، بسیار تامل برانگیز بود.
    ممنون.

  • m@Heelboy
    m@Heelboy | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    smoking kills. ....!!!!

  • هادی
    هادی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    بچه ها یه برنامه خیلی جالب و علمی برای ترک سیگار قابل نصب روی اندروید تمامی ورژنها.
    با این نرم افزار حرفه ای ترک سیگار میتونید ببینید که چه مدت که ترک کردید.
    چه مقدار پولی که بابت سیگار میدادین تو جیبتون مونده و میتونید تنظیم کنید تا با این مقدار پول چه چیز دیگه ای رو خریداری کنید و تا رسیدن به اون پول چقدر مونده!
    تعداد سیگارهایی رو که نکشید میتونید در طول روز ببینید.
    میزان برگشت سلامت اعضای بدنتون رو به طور دقیق و علمی میتونید از لحظه ترک مشاهده کنید.(میزان اکسیژن خون و دی اکسید ،خطر حمله قلبی و..... همگی به درصد و کاملا محاسبه ای و علمی)
    میتونید میزان میل برگشتتون رو در قسمت هوس برگشت کنترل کنید.
    به ازای هر روز یک مدال مخصوص میگیرید و در آخر میتونید وضعیت ترک خودتون رو با دوستاتون به اشتراک بذارید. و خیلی امکانات مفید دیگه که حتما به امتحانش میارزه.
    یادتون باشه مبلغ پولی که بابت این حرکت برای ترک سیگار میپردازید حتی پول 5 نخ سیگارتون هم نمیشه
    لینک دانلود :
    https://cafebazaar.ir/app/com.portablepixels.tarkesigarPro/?l=fa

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی