ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از محصولات جدید ایرانسل در پانزدهمین سالگرد فعالیت این اپراتور

پانزدهمین سالروز تولد ایرانسل در شرایطی برگزار شد که این اپراتور به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپراتورهای کشور در 15 سالگی از سرویس‌های جدید ایرانسل در تحقق تحول دیجیتال رونمایی کرد.این سرویس‌ها شامل سرویس احراز ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

پانزدهمین سالروز تولد ایرانسل در شرایطی برگزار شد که این اپراتور به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپراتورهای کشور در 15 سالگی از سرویس‌های جدید ایرانسل در تحقق تحول دیجیتال رونمایی کرد.این سرویس‌ها شامل سرویس احراز هویت دیجیتال، پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری، پلتفرم آواتار و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی رونمایی کرد.

«حسن بولوردی» معاون فنی و مهندسی ایرانسل و «محسن یوسف‌پور» معاون کسب و کار سازمانی ایرانسل، رویکردها، فعالیت‌ها و محصولات ایرانسل را در راستای تحقق تحول دیجیتال در لایه‌های مختلف توضیح دادند.

 از جمله محصولات و راهکارهایی که ایرانسل در راستاس تحقق تحول دیجیتال به آن توجه داشته،  می‌توان بازار دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API، راهکار ابری ایرانسل، «واکه» به عنوان یک راهکار بیسیم بر پایه فناوری push to talkover cellular، پلتفرم‌های تبلیغی ایرانسل و ... را نام برد که در راستای ایجاد زیست‌بوم دیجیتال ایجاد شده‌اند.

واکه یا بیسیمی مبتنی بر شبکه مخابراتی

«واکه» یک راهکار بی سیم بر پایه فناوری است که افزایش امکان جابجایی نیروها و عدم محدودیت در استفاده از فضای فرکانسی و کاهش هزینه های راه اندازی شبکه و مدیریت اطلاعات قدرتمند و مدیریت سازمانی انعطاف پذیر را به همراه دارد. راه اندازی اولین سایت فایوجی صنعتی در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان. زیرساخت در این کارخانه باعث شد که حمل ‌و نقل هوشمند در محیط کارخانه ایجاد شود. توسعه کاربرد هوش مصنوعی در فرآیندهای تولید به کار گرفته شود و افزایش ایمنی کارخانه به وجود بیاید و کنترل و پایش به هنگام کار تجهیزات نیز بوجود بیایند.

به گفته یوسف‌پور، «راهکارهای ابری ایرانسل برنامه‌ای را پیش برده که  دسترسی به منابع ابری در هر لحظه و هر کجا را میسر کند. پایداری و امنیت بالا در پردازش و نگهداری اطلاعات نیز بخشی از همین برنامه است.»

«باقر صمدی»، معاون دیجیتال ایرانسل در توضیح زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل، با اشاره به سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، از ۴۶/۵ میلیون نصب این اپلیکیشن، بیش از ۱۵/۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۲۴۰ میلیون تراکنش در سال و قرار گرفتن در بین سه اپلیکیشن محبوب ایرانی خبر داد و گفت: «ایرانسل‌من اکنون تجربه زندگی دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و حمایت از شرکت‌های نوپا، پیاده‌سازی سریع فنی، مدل‌های درآمدی متنوع، ایجاد حس وفاداری در مشترک و ... از ویژگی‌های آن است.»

مبنای مدل مفهومی در ایرانسل سیستم و تکنولوژی است. از همین رو ایرانسل با به کارگیری سیستم و تکنولوژی در سیستم خودتوانسته یکسری قابلیت دیجیتال را ایجاد کند که این قابلیت‌ها در خدمت کارکنان و مشتریان و شرکای تجاری این اپراتور قرار بگیرد. مدیران ایرانسل بر این موضوع تاکید دارند که تحول دیجیتال را به صورت کامل در ایرانسل ایجاد کرده‌اند و این روند را از خود ایرانسل شروع کرده اند.

تحقق مفهوم تحول دیجیتال به شکل درون سازمانی

یکی از این گام‌ها این است که در داخل مجموعه ایرانسل هیچ فرایند کاغذی به جز امضای چک‌ وجود ندارد. فرایند تدارکات ایرانسل دیجیتالی است و حتی تحویل سیم‌کارت دو ساعته محصولات نیز بر اساس برنامه‌های دیجیتالی پیش می‌رود. در حوزه مشترکان ایرانسل نیز، توسعه سامانه فروش دیجیتال انجام شده است. همه مشترکین ایرانسل می‌توانند از چت بات استفاده کنند و مدیریت اشتراک مشتریان و پلتفرم خدمات پس از فروش ناشنوایان به اسم ایمانا نیز سرویس می‌دهد. دستیار دیجیتال یا همان آواتار نیز بزرگترین و جدیدترین تحول دیجیتال ایرانسل برای مشترکین است.

یکی از نکات قابل توجهی که در این نشست خبری مورد توجه جدی قرار گرفت این بود که ایرانسل به مفهوم واقعی به دنبال شکل‌گیری دیجیتال آفیس در ایرانسل است تا بتواند این الگو را به سایر کسب‌وکارها و سازمان‌ها نیز ارائه دهد.

بر اساس توضیحاتی که در این نشست ارائه شد به نظر می‌رسد، بازار دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API که تحت نام یلوهاب ایجاد شده و مارکت پلیس API است. عرضه بیش از ده سرویس بخش خصوصی در اینجا انجام می‌شود و پنج سرویس اپراتوری در قالب API و پنج مورد دیگر به زودی نیز عرضه می‌شود. این موضوع می‌تواند به دیجیتالی شدن دولت به سرعت کمک کند.

در ادامه مراسم نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، از سرویس‌های جدید ایرانسل در تحقق تحول دیجیتال از جمله سرویس احراز هویت دیجیتال، پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری، پلتفرم آواتار و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی رونمایی شد. 

آواتار

«علی مقدم»، معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، رویکرد ایرانسل در اجرای تحول دیجیتال در خدمات پس از فروش را توضیح داد و از پلتفرم آواتار رونمایی کرد و گفت: «این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، درکنار نیروی انسانی، باعث تنوع راهکارها و کاهش مراجعه حضوری مشترکان برای دریافت خدمات خواهد شد.  همچنین در ادامه افزایش حضور کاربران در فضای مجازی، لزوم پاسخگویی به کاربران در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها پررنگ‌تر از قبل شده و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی ایرانسل، به همین منظور ایجاد شده است.»

پلتفرم تبلیغاتی ایرانسل در حال حاضر بیش از چهار هزار مشترک را پشتیبانی کرده و بیش از پانصد کمپین برگزار کرده است. ایرانسل همچنین توانسته تا امروز پانصد هزار نصب به ارمغان بیاورد و بیست و هشت میلیون بار سرویس ایرانسل مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس توضیحات ارائه شده در این نشست خبری بر این موضوع تاکید شد که به هر روی اپراتور یک سری ظرفیت و دیتا دارد که می‌تواند در خدمت تبلیغات و برای کسب‌وکار‌ها باشد و تبلیغ دهندگان می‌توانند کمپین تعریف کنند و ایرانسل نیز ابزاری دارد که بر اساس آن می‌تواند به بهبود این تبلیغات کمک کند. از چارخونه و ایرانسل من گرفته تا دیگر مواردی که برای ایرانسل یا شرکای تجاری آن تعریف شده است.

همچنین به این موضوع نیز اشاره شد که بیش از سی سرویس در ایرانسل من وجود دارد و این سرویس‌ها دویست درصد نرخ رشد را تجربه کرده‌اند. همچنین ایرانسل بیش از شش میلیون بازدید ماهانه و بیش از سه میلیون کاربر یکتای ماهانه دارد. این اپلیکیشن دارای ۴۶.۵ میلیون نصب است و سوپر اپی خواهد بود که تک تک ایرانیان از آن استفاده کنند و بیشتر از آن خواهیم شنید.

آموزش الکترونیکی راهی برای توسعه زیرساخت

آموزش الکترونیکی نیز از سال قبل در ایرانسل با جدیت دنبال شد و داناپلاس محصولی بود که امکان ایجاد دوره‌های مختلف توسط کاربران در آن به زودی ایجاد خواهد شد تا خود معلمین دوره بگذارند. دوره‌های آموزش آفلاین نیز در آن گنجانده خواهد شد و تنها پلتفرم یکپارچه در کشور است که نه تنها سرویس‌ آنلاین ارائه می‌دهد بلکه سرویس آفلاین نیز ارائه می‌دهد.

جالب است که تا امروز 120  هزار دوره در داناپلاس برگزار شده و نهصد هزار مشترک دارد و بیش از ۱۸۰ هزار ساعت نیز در آن گذرانده شده.

همچنین سیستم احراز هویت دیجیتال سرویس جدید ایرانسل است و به زودی لانچ‌ می‌شود. این سرویس اطلاعات شما را در سامانه‌ای ثبت می‌کند و زمانی که کاربر می‌خواهد در سرویس‌های دیگر عضو شود از همان به عنوان آیدی مشترک استفاده می‌کند و در یک محیط امن همه این فعالیت‌ها شکل می‌گیرد و دیگر نیازی به ثبت‌نام دوباره نیست. در نهایت این موضوع بهبود فرآیند ثبت نام و فعال سازی ها را با همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی