ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: همه‌گیری کرونا تا یکسال آینده ادامه خواهد داشت

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید به دلیل عدم واکسیناسیون گسترده در کشورهای فقیر، همه‌گیری کرونا احتمالا تا سال ۲۰۲۲ کماکان ادامه پیدا می‌کند. «دکتر بروس اِیلوارد» مدیر ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که احتمالا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید به دلیل عدم واکسیناسیون گسترده در کشورهای فقیر، همه‌گیری کرونا احتمالا تا سال ۲۰۲۲ کماکان ادامه پیدا می‌کند.

«دکتر بروس اِیلوارد» مدیر ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که احتمالا بحران کووید مهمان کشورهای مختلف تا سال آینده میلادی خواهد بود. تاکنون کمتر از ۵ درصد جمعیت آفریقا واکسینه شده‌اند، در حالی که این میزان در اکثر قاره‌های دیگر حدود ۴۰ درصد جمعیت آنها است. بریتانیا بیش از ۱۰ میلیون واکسن به کشورهای نیازمند ارسال کرده و قصد دارد این میزان را به ۱۰۰ میلیون دوز برساند.

سازمان بهداشت جهانی

دکتر ایلوارد از کشورهای ثروتمند درخواست می‌کند تا نوبت خود را در صف واکسن به دیگران واگذار کنند تا شرکت‌های دارویی بتوانند کشورهای کم درآمد را در اولویت خود قرار دهند. او گفت:

می‌توانم با اطمینان بگویم که در مسیر درست نیستیم. ما واقعا باید آن را [ارسال واکسن] تسریع کنیم یا همه‌گیری یک سال بیشتر از زمان مورد نیاز خود ادامه پیدا خواهد کرد.

اتحادیه خیریه «واکسنِ مردم» آمارهای جدید را منتشر کرده است که نشان می‌دهد از هفت دوز مصرفی که شرکت‌های دارویی و کشورهای ثروتمند تعهد کرده بودند برای کشورهای فقیرتر ارسال کنند، تنها یک دوز ارسال می‌شود. به همین منظور بخش زیادی از واکسن در کشورهای با درآمد بالا تزریق شده و سهم آفریقا از دوزهای مصرف شده در سطح جهان تنها ۲.۶ درصد بوده است.

این گروه خیریه که شامل Oxfam و UNAids می‌شود، همچنین از کانادا و بریتانیا به دلیل تهیه واکسن برای جمعیت خود از طریق Covax برنامه جهانی تحت حمایت سازمان ملل برای توزیع عادلانه واکسن‌ها، انتقاد کرد. ارقام رسمی نشان می‌دهد که بریتانیا در اوایل امسال ۵۳۹،۳۷۰ دوز فایزر و کانادا کمتر از یک میلیون دوز استرازنکا دریافت کرده‌اند.

Covax در ابتدا قصد داشت دو میلیارد دوز واکسن را تا پایان سال جاری تحویل دهد، اما تاکنون ۳۷۱ میلیون دوز واکسن ارسال کرده است. ایده اصلی این برنامه، اطمینان پیدا کردن از این موضوع که بود که تمام کشورها به واکسن دست پیدا کنند، اما اکثر کشورهای عضو گروه ۷ پس از همکاری با شرکت‌های دارویی از این برنامه کناره‌گیری کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی