ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین ویرایشگرهای ویدیوی آنلاین رایگان آشنا شوید

شاید برای اشتراک‌گذاری یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، یا یک پروژه تحصیلی یا کاری به دنبال ویرایش یک ویدیو باشید. هر دلیلی که برای اینکار وجود داشته باشد، در نهایت باید چنین ویدیویی ویرایش شود. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

شاید برای اشتراک‌گذاری یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، یا یک پروژه تحصیلی یا کاری به دنبال ویرایش یک ویدیو باشید. هر دلیلی که برای اینکار وجود داشته باشد، در نهایت باید چنین ویدیویی ویرایش شود. در همین راستا می‌خواهیم پنج ویرایشگر ویدیوی آنلاین و رایگان را به شما معرفی کنیم.

اگر یک ویرایشگر حرفه‌ای نباشید، احتمالا به سراغ نرم افزارهای مخصوص اینکار نمی‌روید. این برنامه‌ها معمولا حجم بالایی دارند و برای افراد مبتدی، رابط کاربری‌شان پیچیده است. بنابراین می‌توانید بجای استفاده از آن‌ها، به سراغ ویرایشگرهای ویدیوی تحت وب بروید.

ویرایشگر ویدیوی آنلاین و رایگان

شما در هنگام دسترسی به اینترنت می‌توانید از ادیتورهای ویدیوی آنلاین استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم به شما پنج ویرایشگر ویدیوی آنلاین و رایگان را معرفی کنیم، تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

۱. FlexClip

اول از همه به سراغ FlexClip می‌رویم. FlexClip یک ویرایشگر ویدیو است که بطور آنلاین می‌توانید از آن استفاده کنید و گزینه‌های مختلف زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد و شروع کار با آن هم ساده است.

در این ابزار آنلاین قالب‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. در این وب‌سایت با ۱۳ دسته‌بندی مختلف روبه‌رو می‌شوید که البته هرکدام از آن‌ها تنوع بالایی دارند. البته اگر نمی‌خواهید از قالب‌های آماده استفاده کنید، می‌توانید از پایه همه چیز را ویرایش کنید.

اگر به دنبال ابزارهای ساده هستید، FlexClip انتخابی مناسب برایتان به حساب می‌آید. برای ساخت فایل‌های GIF، برش یا ادغام ویدیوها، افزودن متن یا موسیقی و کارهای دیگر می‌توانید به سراغ این ویرایشگر ویدیوی آنلاین بروید.

FlexClip به شما اجازه می‌دهد که از تمام این قابلیت‌ها بطور رایگان استفاده کنید، البته در این میان محدودیت‌ها هم وجود دارند. برای مثال شما تنها می‌توانید بطور رایگان از ویدیوها خروجی 480p بگیرید و همچنین حداکثر زمان ویدیو می‌تواند ۱ دقیقه باشد. اگر بخواهید از ویدیوهای استوک استفاده کنید، می‌توانید برای هر پروژه تنها به سراغ یکی از آن‌ها بروید و حداکثر هم می‌توانید ۱۲ پروژه بسازید.

همانطور که می‌توان حدس زد، با پرداخت هزینه و دسترسی به نسخه پریمیوم این محدودیت‌ها برداشته می‌شوند و کاربران آزادی عمل بیشتری را تجربه می‌کنند. با این حال برای ویرایش‌های ساده و ساخت ویدیو برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، همان نسخه رایگان کفایت می‌کند.

۲. InVideo

گزینه بعدی در لیست، InVideo است. اگر به دنبال ساخت یک ویدیوی ارائه جذاب هستید، InVideo گزینه مناسبی برایتان محسوب می‌شود. در این وب‌سایت با ابزارهای ویرایش ویدیوی متنوعی روبه‌رو می‌شوید. بنابراین اگر بخواهید ویدیویی را از پایه بسازید، می‌توانید به سراغ این ابزارها بروید.

اما در کنار چنین امکانی، می‌توانید از بیش از ۵۰۰۰ قالب این وب‌سایت هم استفاده کنید. می‌توانید به راحتی میان این قالب‌ها جستجو کرده و گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید. با کلیک روی هرکدام از این قالب‌ها، یک پیش نمایش در اختیارتان قرار می‌گیرد که برای انتخاب یک قالب مناسب، بسیار کاربردی است.

InVideo کاملا رایگان است، اما محدودیت‌هایی هم در نسخه رایگان آن به چشم می‌خورد. برای مثال روی ویدیوها واترمارک InVideo قرار می‌گیرند و حداکثر زمان ویدیوها می‌تواند ۱۵ دقیقه باشد. اگر نسخه پریمیوم آن را که در گزینه‌های مختلف عرضه می‌شود، خریداری کنید، این محدودیت‌ها دیگر وجود نخواهند داشت.

۳. WeVideo

WeVideo یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای ویدیوی آنلاین است که در این لیست وجود دارد. این وب‌سایت شخصی‌سازی‌ها و قدرت زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد، البته همانند سایر گزینه‌های این فهرست نقاط ضعف هم در آن به چشم می‌خورند.

این پلتفرم شبیه به یک نرم افزار ویرایش ویدیوی پیشرفته و حرفه‌ای رفتار می‌کند. می‌توانید در آن یک حساب بسازید و روی مرورگر دستگاه‌های ویندوزی و مک و همچنین موبایل از آن استفاده کنید.

WeVideo همچنین از قابلیت‌های پیشرفته مانند صفحه سبز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحت ویدیوهایتان را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی و دنیای وب ادیت کنید. در این وب‌سایت با قالب‌های آماده روبه‌رو هستیم که می‌توان با درگ و دراپ به آن‌ها دسترسی داشت. همچنان ابزارهایی برای ضبط نمایشگر، وبکم یا میکروفن هم در آن به چشم می‌خورند.

نسخه رایگان WeVideo به ویدیوهایتان واترمارک اضافه می‌کند و تنها می‌توانید در ماه ۵ دقیقه ویدیو با آن بسازید. همانطور که می‌توان حدس زد، با پرداخت هزینه و خرید حساب پریمیوم این محدودیت‌ها از بین می‌روند.

۴. Wave.video

گزینه بعدی در این لیست، Wave.video است که همانند سایر ادیتورهای ویدیوی آنلاین، قالب‌های زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این وب‌سایت همچنین با یک کتابخانه حجیم از ویدیوهای استوک روبه‌رو هستیم.

وب‌سایت Wave.video امکان شخصی‌سازی قالب‌ها را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید آن‌ها را ذخیره کنید. شما می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوهای مورد استفاده خود را ذخیره کنید و از آن‌ها برای ویدیوها بهره ببرید.

اگر به دنبال پست ویدیو در شبکه‌های اجتماعی هستید، Wave.video شامل یک تقویم اجتماعی برای شبکه‌های اجتماعی می‌شود، بنابراین همیشه می‌دانید ویدیوها را چه زمانی و در کدام شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Wave.video رایگان است، با این حال گزینه‌های پریمیوم هم در اختیارتان قرار می‌دهد. در نسخه رایگان نمی‌توانید ویدیوها را با فرمت MP4 دانلود کنید و همچنین روی آن‌ها واترمارک قرار می‌گیرد. علاوه بر این، مدت زمان ویدیوها تنها به ۱۵ ثانیه می‌رسد، بنابراین بیشتر مناسب شبکه‌های اجتماعی است.

۵. VideoToolbox

آخرین ویرایشگر ویدیوی آنلاین رایگان در این لیست، VideoToolbox است. در این وب‌سایت با نسخه پریمیوم روبه‌رو نمی‌شوید و روی ویدیوها هم واترمارک قرار نمی‌گیرد، با این حال با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو می‌شوید.

رابط کاربری نسبت به سایر ادیتورهای این لیست مناسب نیست و رابط چندان کاربرپسندی ندارد. اگرچه با یک سرویس رایگان روبه‌رو هستیم، اما رابط کاربری‌اش قدیمی است و نمی‌توانید به راحتی با آن کار کنید. با این حال اگر کمی با ابزارهایش کار کنید، می‌توانید به عملکردهای پایه دست یابید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی