ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

افراد واکسینه نشده‌ هر ۱۶ ماه یکبار مجددا به کرونا مبتلا می‌شوند

مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه «ییل» نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، در معرض ابتلای مکرر به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند و ممکن است بارها و بارها و به فاصله ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه «ییل» نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، در معرض ابتلای مکرر به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند و ممکن است بارها و بارها و به فاصله زمانی هر ۱۶ ماه یکبار به این بیماری مبتلا شوند.

این تخمین زمانی براساس نتایج تحقیق روی میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن در هربار ابتلا و میزان پایداری آن برای مقاومت با ویروس بدست آمده است.

در یک مطالعه جدید که توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه «ییل» صورت گرفته است، تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که احتمال ابتلای مجدد افراد واکسینه نشده‌ به ویروس کرونا وجود دارد. زیرا ایمنی طبیعی بدن در برابر این ویروس با گذشت زمان کاهش می‌یابد. در مطالعه دیگر در دانمارک نشان داده شده است که افراد واکسینه شده زیر ۶۵ سال، ایمنی ۸۰ درصدی به مدت حداقل ۶ ماه دارند و افراد بالا ۶۵ سال، ایمنی ۴۷ درصدی را در این مدت زمانی تجربه می‌کنند.

«هایلی هسلر»، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: « هدف کلی ما از این مطالعه پاسخ به این مسئله بود که مدت زمان ابتلای مجدد به ویروس کرونا چقدر است؟ به عبارت دیگر، مصونیت در برابر عفونت جدید تا چه زمانی برقرار است؟»

این مطالعه نشان داد که ایمنی طبیعی تا حدی کوتاه مدت است و در حالیکه اکثریت جامعه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده باشند، انتظار می‌رود افرادی که واکسینه نشده‌اند هر ۱۶ یا ۱۷ ماه یکبار به ویروس کرونا مبتلا شوند. در روزهای اخیر و با افزایش ابتلا به ویروس کرونا در انگلستان، مردم به‌طور فزاینده‌ای گزارش می‌دهند که برای بار دوم و یا سوم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

از سویی دیگر، شیوع گونه دلتا اوضاع را وخیم‌تر کرده است. داده‌های ONS که در ۶ اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهد که در بین ۲۰۲۶۲ بریتانیایی که از ابتدای ژوئیه ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۹۶ مورد عفونت مجدد ثبت شده است. این عفونت جدید ۱۲۰ روز یا بیشتر پس از ثبت اولین ابتلا خود را بروز داده است.

هاسلر ادامه داد: « نتایج ما براساس تحقیق بر روی میزان متوسط کاهش ایمنی در بدن افراد مبتلا به ویروس است. این گروه آزمایشی شامل افرادی با وضعیت ایمنی متفاوت در سنین مختلف است که سبب می‌شود طول دوره مصونیت‌طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی