ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ اولین کارخانه تولید باتری خودرو برقی را در ایالات متحده راه اندازی می‌کند

سامسونگ اعلام کرد با راه اندازی اولین کارخانه تولید باتری در آمریکا، وارد بازار باتری خودروهای برقی آمریکای شمالی خواهد شد. غول فناوری کره سرمایه‌گذاری مشترکی با شرکت خودروسازی Stellantis برای ساخت این کارخانه انجام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سامسونگ اعلام کرد با راه اندازی اولین کارخانه تولید باتری در آمریکا، وارد بازار باتری خودروهای برقی آمریکای شمالی خواهد شد. غول فناوری کره سرمایه‌گذاری مشترکی با شرکت خودروسازی Stellantis برای ساخت این کارخانه انجام داده و به صورت رسمی رقابت خود با همتایان محلی مانند «ال‌جی» را در ایالات متحده آغاز کرده است.

سامسونگ SDI و Stellantis قصد دارند تولید باتری‌های سلولی و ماژول خودروهای برقی را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز کنند. غول فناوری کره در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد ظرفیت تولید سالانه این کارخانه حدود ۲۳ گیگاوات ساعت خواهد بود که در آینده تا ۴۰ گیگاوات ساعت افزایش خواهد یافت. همچنین این باتری‌ها در خودروهای هیبردی پلاگین و خودروهای برقی خالص Stellantis که در کانادا، مکزیک و ایالات متحده فروخته می‌شوند، استفاده خواهند شد.

هرچند سامسونگ میزان سرمایه‌گذاری خود برای تاسیس اولین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی در ایالات متحده را فاش نکرده، کارشناسان مدعی هستند که میلیاردها دلار برای این کار هزینه شده است.

سامسونگ

جئون یانگ هیون رئیس سامسونگ SDI گفت:

از اعلام سرمایه‌گذاری مشترک با Stellantis خوشحال هستم که استراتژی برق‌رسانی آن را در عصر حمایت از محیط زیست تسریع می‌کند. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بالاترین سطح رضایت را به مشتریان خود در بازار خودروهای برقی ارائه کنیم.

استلانتیس در اوایل سال جاری پس از ادغام دو گروه بزرگ «پی‌اس‌ای» و «فیات کرایسلر» متولد شد، بنابراین این شرکت شریک قوی برای سامسونگ محسوب می‌شود زیرا مالک برندهای خودرو مختلفی مانند سیتروئن، کرایسلر، فیات و مازراتی است. سامسونگ نیز که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی محسوب می‌شود، تاکنون باتری‌های «فیات 500e» و «جیپ رانگلر ۴ ایکس» را تامین کرده است.

این شرکت قبلا از طرح بزرگ خود برای سرمایه‌گذاری حدود ۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ برای برق‌رسانی به خط تولید خودرو و توسعه نرم‌افزار خود خبر داده بود.

سامسونگ SDI تنها شرکت تولید کننده باتری بود که در ایالات متحده کارخانه نداشت. رقبای آن مانند «ال‌جی انرژی» و SK On به ترتیب با «جنرال موتورز» و «فورد» بری ساخت کارخانه باتری خود همکاری کرده‌اند. سامسونگ هم اکنون سه کارخانه باتری دیگر در چین، مجارستان و کره جنوبی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی