ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لوازم خانگی
تکنولوژی

ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به همه مناطق آزاد ابلاغ شد

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، در راستای دستور رهبری، ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای را به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ کرد. اوایل مهرماه بود که تعدادی از شرکت‌های داخلی تولید ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، در راستای دستور رهبری، ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای را به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ کرد.

اوایل مهرماه بود که تعدادی از شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی از رهبری خواستند تا از واردات لوازم خانگی جلوگیری شود. پس از موافقت رهبری با این درخواست، رئیس دفتر رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به وزرای اقتصاد و صمت دستور جلوگیری از واردات لوازم خانگی را صادر کرد.

پس از ابلاغ این دستور به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط، «احمد جمالی» معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیز این ممنوعیت را به همه مدیران عامل مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است که در راستای اجرای دستور رهبری، واردات لوازم خانگی با نشان تجاری یا ساخت کره جنوبی به محدوده مناطق آزاد ممنوع است.

لازم به ذکر است براساس این بخشنامه، کالاهای کره‌ای وارد شده به محوطه انبارهای مناطق آزاد تا تاریخ 24 مهر ماه امسال از شمول این ممنوعیت معاف شده‌اند.

یکی از نگرانی‌ها پس از ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای، دچار شدن این صنعت به سرنوشت صنعت خودروسازی است. اما رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی در واکنش به این موضوع، مقایسه صنعت لوازم خانگی با صنعت خودرو را مقایسه‌ای مع‌الفارق دانسته بود؛ چرا که 90 درصد صنعت خودرو در انحصار دو شرکت بوده و این صنعت توسط دولت اداره می‌شود. در عین حال، خودرو به کشور قاچاق نمی‌شود. اما در حوزه لوازم خانگی حدود 500 شرکت خصوصی فعال هستند و در تولید انواع لوازم خانگی، دست کم 20 الی 30 شرکت فعال وجود دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی نیز پیش از این اعلام کرده بود موضوع ممنوعیت واردات کالای لوازم خانگی می‌تواند دو نتیجه در پی داشته باشد؛ اگر به درستی از آن استفاده شود منجر به پیشرفت این صنعت در کشور خواهد شد و اگر به چشم رانت به آن نگاه شود، در صنعت لوازم خانگی شاهد افت شدیدی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • hameds1
    hameds1 | ۳ آبان ۱۴۰۰

    یه دیوانه یه سنگی میندازن تو چاه صد تا عاقل نمیتونن درش بیارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی