ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از احتمال انجام اولین پرتاب مداری استارشیپ در ماه آینده میلادی خبر داد

راکت استارشیپ شرکت اسپیس ایکس همچنان در جنوب شرق تگزاس در دست ساخت است و پیشرفت چشمگیری در ساخت المان‌های اصلی آن یعنی برج پرتاب و نصب موتور رپتور خلا روی آن به وجود آمده ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

راکت استارشیپ شرکت اسپیس ایکس همچنان در جنوب شرق تگزاس در دست ساخت است و پیشرفت چشمگیری در ساخت المان‌های اصلی آن یعنی برج پرتاب و نصب موتور رپتور خلا روی آن به وجود آمده است. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که احتمالا استارشیپ تا ماه آینده میلادی آماده اولین پرواز مداری آزمایشی خود خواهد بود، البته به شرطی که مجوز پرتاب اداره هوانوردی فدرال (FAA) را دریافت کند.

اسپیس ایکس برای پرتاب استارشیپ به مجوز رسمی از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا نیاز دارد و برای تمامی نمونه‌های قبلی این راکت این مجوز را دریافت کرده است. در واقع FAA باید مطمئن باشد که اسپیس ایکس تمامی اقدامات امنیتی را رعایت کرده و این پرتاب با حداقل خطرات و ریسک‌های موجود انجام می‌شود.

حتی در مرحله ساخت هم ممکن است اتفاقات ناخوشایندی بیفتد. در پروسه ساخت نمونه‌های قبلی استارشیپ شاهد بودیم که بعضی از آن‌ها کاملا ناگهانی در جای خود منفجر شدند و تمام سازه را از بین بردند. با این حال، نمونه‌های اولیه استارشیپ در بعضی پرتاب‌ها موفق بودند و پرتاب‌هایی مثل پرتاب آزمایشی ارتفاع بالا را در اتمسفر زمین به خوبی پشت سر گذاشتند و حتی با موفقیت روی زمین فرود آمدند.

گام مهم بعدی برای اسپیس ایکس، پرتاب نسخه کاملی از آن چیزی که قرار است در آینده به نام راکت استارشیپ و بوستر فوق سنگین باشد و فواصل روی زمین و حتی بین سیاره‌ای را طی کند. ماسک گفت که اسپیس ایکس برای چنین کار مهم و بزرگی کاملا آماده است، اما صدور مجوز FAA ممکن است بیشتر از یک ماه طول بکشد.

در هفته گذشته مخالفان و موافقان پرتاب استارشیپ دور هم جمع شدند که هر دو گروه به مسائل جالب توجهی اشاره کردند و حالا FAA به همراه اسپیس ایکس باید با درنظر گرفتن این نظرات نتیجه نهایی را اعلام کنند و به مرحله بعدی صدور مجوز بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی