ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو دهه پیش در چنین روزی استیو جابز از آیپاد رونمایی کرد

اپل تا به امروز محصولات تاریخ‌ساز زیادی را معرفی کرده که یکی از آن‌ها، آیپاد است. مدیرعامل سابق اپل، استیو جابز ۲۰ سال پیش در تاریخ ۱ آبان ۱۳۸۰ (۲۳ اکتبر ۲۰۰۱) از نسل اول ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اپل تا به امروز محصولات تاریخ‌ساز زیادی را معرفی کرده که یکی از آن‌ها، آیپاد است. مدیرعامل سابق اپل، استیو جابز ۲۰ سال پیش در تاریخ ۱ آبان ۱۳۸۰ (۲۳ اکتبر ۲۰۰۱) از نسل اول آیپاد رونمایی کرد.

آیپاد یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در تاریخ اپل به حساب می‌آید و در کنار نسل اول آی‌مک قرار می‌گیرد که باعث تغییر وضعیت کوپرتینویی‌ها و موفقیت آن‌ها در بازار شد. جابز در زمان معرفی این دستگاه پخش‌کننده موسیقی گفت کاربران می‌توانند هزار آهنگ در جیب‌شان داشته باشند. پس از گفتن این جمله، جابز آیپاد را از جیبش بیرون آورد:

«با آیپاد، اپل یک دسته جدید از پخش‌کننده‌های دیجیتال موسیقی را اختراع کرده که قرار دادن مجموعه کاملی از آهنگ‌ها در جیب‌تان و گوش دادن به آن‌ها در همه جا را ممکن می‌کند. با آیپاد، گوش دادن به موسیقی دیگر مانند گذشته نخواهد بود.»

نسل اول آیپاد
وب‌سایت اپل در روز معرفی اولین نسل آیپاد

از زمان معرفی اولین آیپاد، این دستگاه تبدیل به یکی از محصولات اصلی اپل شد و این کمپانی نسل‌های جدید آن را معرفی کرد. در حال حاضر تنها آیپاد تاچ به فروش می‌رسد و کوپرتینویی‌ها تولید سایر مدل‌هایش را متوقف کرده‌اند. تولید آیپاد کلاسیک در سال ۲۰۱۴ و آیپاد نانو و آیپاد شافل در سال ۲۰۱۷ متوقف شد. البته در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت و قابلیت‌های آیفون‌ها، آیپاد تقریبا در حاشیه قرار گرفته است.

به تازگی نایب رئیس ارشد سابق تیم آیپاد، «تونی فادل» درباره خلق این دستگاه صحبت کرده. به گفته فادل، ماموریت اپل این بود که آیپاد را پیش از کریسمس ۲۰۰۱ عرضه کند. فادل گفته در ماه مه ۲۰۰۱، به صورت جدی توسعه این دستگاه را کلید زد و ۵ ماه بعدش، جابز آن را معرفی کرد. برنامه توسعه آیپاد بسیار فشرده بوده و فادل هر روز هفته روی آن کار می‌کرده است.

به گفته فادل زمانی که جابز اولین نسل آیپاد را معرفی کرد، این دستگاه هنوز تکمیل نشده بوده. این مدیر سابق اپل همچنین گفته نسخه اولیه را جابز به رسانه‌ها نشان داده بود که شامل مجموعه‌ای از ۲۰ سی‌دی موسیقی بود. فادل همچنین گفته که اپل از سال ۲۰۰۵ شروع به بررسی وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی