ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اپل در مذاکره با شرکت‌های چینی برای تامین باتری خودروی برقی‌اش شکست خورده است

اپل برای پیدا کردن تامین‌کنندگان و همچنین سازنده خودروی برقی‌اش تا به امروز چندین بار شکست خورده و حالا به نظر می‌رسد باید تولیدکنندگان چینی باتری را هم به لیست شکست‌هایش اضافه کند چرا که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

اپل برای پیدا کردن تامین‌کنندگان و همچنین سازنده خودروی برقی‌اش تا به امروز چندین بار شکست خورده و حالا به نظر می‌رسد باید تولیدکنندگان چینی باتری را هم به لیست شکست‌هایش اضافه کند چرا که ظاهرا مذاکرات کوپرتینویی‌ها با شرکت‌های چینی CATL و BYD به بن‌بست رسیده است.

آنطور که رویترز گزارش کرده، مذاکرات میان اپل و شرکت‌های چینی متوقف شده چرا که CATL و BYD درخواست ایجاد تیم مخصوص اپل و همچنین تاسیس کارخانه‌های تولید در ایالات متحده را رد کرده‌اند. در گذشته گزارش شده بود که اپل می‌خواهد برخی از خطوط تولید مرتبط با خودروی برقی‌اش را به ایالات متحده بیاورد و باتری‌ها بیش از قطعات دیگر مدنظر کوپرتینویی‌ها هستند.

به نظر می‌رسد اپل به دنبال استفاده از باتری «لیتیوم آهن فسفات» (LFP) برای خودروی الکتریکی‌اش است که هزینه پایین‌تر تولید نسبت به نمونه‌های گران‌تر لیتیومی با نیکل و کبالت، یکی از دلایلش به حساب می‌آید. علاوه بر این، اپل به دنبال همکاری با تولیدکنندگان چینی بود چرا که آن‌ها می‌توانند نسبت به رقبایشان باتری‌های LFP پیشرفته‌تری بسازند که نتیجه‌اش عملکرد بالاتر، چگالی انرژی بیشتر و همچنین برد بالاتر رانندگی است.

CATL شرکت پیشرو در زمینه تولید باتری برای خودروهای الکتریکی است و باتری‌های موردنیاز تسلا را تامین می‌کند. با این حال CATL به علت هزینه‌ها و البته تنش‌ها میان دولت واشنگتن و پکن، علاقه‌ای به تاسیس کارخانه در ایالات متحده ندارد. BYD هم اکنون یک کارخانه تولید باتری آهن فسفات در کالیفرنیا دارد و نمی‌خواهد یک کارخانه تنها برای نیاز اپل تاسیس کند. CATL هم نمی‌خواهد یک تیم توسعه انحصاری برای اپل تشکیل دهد.

به نظر می‌رسد CATL و BYD چندین ماه پیش عدم پذیرش شرایط را به اپل اطلاع داده بودند، اما کوپرتینویی‌ها همچنان امیدوار بودند. حالا که ظاهرا مذاکرات به بن‌بست رسیده‌اند، اپل باید با شرکت‌های ژاپنی مانند پاناسونیک همکاری کند. اگر اپل نتواند با کمپانی‌ها برای تولید خودروی برقی‌اش به توافق برسد، شاید آینده اپل کار در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی