ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات: زیرساخت‌‌های ارتباطی و مخابراتی کشور در حال خدمات‌رسانی هستند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند. به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، در پی اختلال به ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۵

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، در پی اختلال به وجود آمده در سامانه جایگاه‌های سوخت و نگرانی افکار عمومی از تسّری این اختلال به زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به آگاهی می‌رساند تمام سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده و با تلاش کارشناسان وزارت نفت اختلال به وجود آمده در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت نیز در حال رفع است و در ساعات آینده به تدریج به حالت پایدار باز می‌گردد.

این اطلاعیه وزارت ارتباطات در شرایطی است که پذیرش حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت رسانی بعد از بررسی‌های متعدد از طرف کارشناسان شرکت ملی فراوده‌های نفتی و نهادهای مرتبط دیگر همچنان از طرف برخی مسئولان پذیرفته نشده اما از آنسو توسط شورای عالی امنیت ملی مورد تایید قرار گرفته است.

حمله سایبری به و اختلال در عملکرد پمپ‌های بنزین

به هر روی انتشار این اطلاعیه خود مبنی بر آن است که این حمله سایبری صحت داشته و وزارت ارتباطات نیز شکل‌گیری آن را پذیرفته است.

گفتنی است، «علی فروزنده»، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، اعلام کرده بود سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

لازم به ذکر است از ظهر امروز مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه بودند.

از خرابی دستگاه کارت‌خوان تا پذیرش حمله سایبری

از سویی دیگر، «امین رضانواز» سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور نیز در گفتگو با صدا و سیما گفته «دستگاه‌های کارت‌خوان‌ سوخت به دلیل مسائل نرم‌افزاری و مستهلک شدن تجهیزات به مشکل خورده است.» او تاکید کرده همه متخصصان وزارت نفت در حال رفع مشکل هستند و تلاش دارند تا این مشکل برطرف شود اما «هیچ پیش بینی برای حل مشکل وجود ندارد.»

اختلال ناگهانی دستگاه‌های کارت سوخت و خرابی همه این دستگاه‌ها به طور همزمان دور از ذهن بود. هرچند در نهایت رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های کل کشور را در گفتگو با تجارت نیوز تایید کرد و گفت: «این مشکل در حال بررسی است. از ساعتی قبل امکان سوخت‌گیری در بسیاری از پمپ بنزین‌ها وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۵ آبان ۱۴۰۰

    زیرساخت‌‌های ارتباطی کشور در حال خدمت‌رسانی هستند، امّا به کندی

مطالب پیشنهادی